| کد مطلب: ۲۲۸۹۱

قرارداد ملکی غیرقانونی با واسطه ایرانی

قرارداد ملکی غیرقانونی با واسطه ایرانی

شاهد انعقاد قراردادهای محرمانه و زیرزمینی افغان‌ها برای اجاره مسکن هستیم به طوری که قرارداد اجاره‌خانه به نام یک ایرانی ثبت می‌شود اما افغان‌ها در آن خانه ساکن می‌شوند و اجاره‌بها را می‌پردازند.

شاهد انعقاد قراردادهای محرمانه و زیرزمینی افغان‌ها برای اجاره مسکن هستیم به طوری که قرارداد اجاره‌خانه به نام یک ایرانی ثبت می‌شود اما افغان‌ها در آن خانه ساکن می‌شوند و اجاره‌بها را می‌پردازند. به گزارش ایلنا، مجید کوچ‌رضایی، دبیر اتحادیه مشاوران املاک زاهدان گفت: خرید و فروش املاک و مستغلات برای اتباع افغان و هر اتباع خارجی ممنوع است و انجام نمی‌شود. اگر هر معامله‌ای انجام شود فاقد ارزش است و ثبت نمی‌شود.

اگر هم افغان‌ها معامله‌ای انجام دادند این معامله به نام یک ایرانی انجام و سند آن به نام ایرانی ثبت شده‌است چراکه نه دفترخانه و نه مشاوران املاک، سند رسمی و قطعی را به نام یک تبعه خارجی ثبت نمی‌‌کنند. او با بیان اینکه افغان‌هایی که تقاضای اجاره‌ مسکن را دارند باید پروسه قانونی آن را طی کنند، افزود: افغان‌ها چناچه پاسپورت و مجوز اقامت داشته باشند، اداره امور اتباع خارجی به آنها مجوز اجاره می‌دهد و این افراد به‌طور قانونی با مجوزی که از اداره امور اتباع دارند می‌توانند اقدام به این کار کنند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی