| کد مطلب: ۲۲۷۷۸

کاهش مشاغل تکراری در ایران

کاهش مشاغل تکراری در ایران

ممکن است مشاغل تکراری و ساده، مشاغلی که به راحتی می‌توان آن‌ها را اتوماتیک کرد، مانند برخی از مشاغل تولیدی و اداری، با کاهش تقاضا روبه‌رو شوند.

ممکن است مشاغل تکراری و ساده، مشاغلی که به راحتی می‌توان آن‌ها را اتوماتیک کرد، مانند برخی از مشاغل تولیدی و اداری، با کاهش تقاضا روبه‌رو شوند. به گزارش تسنیم، علی حسین‌شهریور، دبیرکل خانه تعاونگران درباره مشاغل آینده در ایران گفت: مشاغل وابسته به صنایع سنتی، با توسعه فناوری و تغییر الگوهای مصرف، برخی از صنایع سنتی ممکن است با کاهش تولید مواجه شوند و در نتیجه مشاغل وابسته به آن‌ها نیز کاهش یابند.

او با اشاره به اینکه مشاغلی که ممکن است در آینده با افزایش تقاضا روبه‌رو شوند نیز شامل مواردی مانند مشاغل مرتبط با فناوری است، گفت: مشاغلی مانند برنامه‌نویسی، هوش مصنوعی، داده‌کاوی، امنیت سایبری و طراحی وب با رشد چشمگیری مواجه خواهند شد. شهریور افزود: پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی، اتوماسیون و دیجیتال‌سازی بسیاری از مشاغل سنتی را تحت تأثیر قرار داده و تغییر ساختار اقتصادی ایران از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد بازار و خصوصی‌سازی می‌تواند به ایجاد مشاغل جدید در بخش خصوصی منجر شود.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی