| کد مطلب: ۲۲۲۱۸

بازرس جامعه حرفه‌‍ای هتلداران ایران؛

سایت دیوار برای رزرو هتل معتبر نیست/ کلاهبرداران از عدم آگاهی مردم سوءاستفاده می‌‎کنند

سایت دیوار برای رزرو هتل معتبر نیست/ کلاهبرداران از عدم آگاهی مردم سوءاستفاده می‌‎کنند

بازرس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در خصوص تخلفاتی که ازسوی برخی کلاهبرداران و از طریق سایت‌ دیوار با دریافت مبالغ هنگفت به صورت دروغین اقدام به رزو هتل برای مسافران می‌کنند، هشدار داد.

به گزارش هم میهن؛ جعفر بذری گفت: در هفته‌های اخیر با چندین گزارش از سوی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در بعضی از شهر‌های شمالی کشور از جمله استان اردبیل و سرعین روبه‌رو شدیم که با مسافرانی روبرو شده‌اند که عنوان می‌کنند با پرداخت تمام هزینه اقامت درهتل‌ها، و یا بخشی از آن از طریق سایت دیوار، اقدام به رزرو هتل کرده‌اند؛ اما زمانی که به هتل مذکور مراجعه کرده‌اند، متوجه شده‌اند که از آن‌ها کلاه‌برداری شده است و در واقیعت یا چنین مرکز اقامتی وجود ندارد و یا در رزواسیون هتل اصلاً چنین ثبتی صورت نگرفته است.

او افزود: از مردم عزیز می‌خواهیم که به چنین آگهی‌هایی اعتماد نکنند و تنها از طریق سایت‌های معتبر و سایت‌های خود هتل‌ها هتل رزرو کنند.

جعفر بذری

بذری عنوان کرد: این آگهی‌ها به گونه‌ای تنظیم شده است که اگر فردی آگاه نباشد به سادگی از او کلاهبرداری می‌شود، مثلاً در برخی از آن‌ها درج شده اگر کل هزینه اقامت خود را یک جا پرداخت کنید، یک شب اقامت رایگان دریافت خواهید کرد و یا اقامت هتل‌ها را با تخفیف‌های باور نکردنی درج کرده‌اند. از ناآگاهی برخی از افراد سوء استفاده می‌کنند.

او افزود: من به عنوان بازرس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران این موضوع را از طریق پلیس فتا پیگیری کردم و با این موضوع روبه‌رو شدم که خود افراد باید نسبت به کلاهبرداری‌های صورت گرفته شکایت کنند و جامعه هتل‌داران نمی‌تواند پیگیراین موضوع باشد اما برحسب وظیفه و احساس مسئولیتی که نسبت به همه مسافران داریم، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا حداقل مردم را نسبت به این گونه تخلفات آگاه کنیم.

بذری گفت: با توجه به این که چنین تخلفاتی که صورت می‌گیرد باید در شهر مقصد گزارش و از سوی پلیس فتا پیگیری شود، چون مسافر از شهر دیگری به این شهر آمده و مدت اقامت‌اش کوتاه است و فرصت این را ندارد که این موضوع را پیگیری کند، کلاهبرداران با مشکلی روبرو نمی‌شوند و همچنان به کار خود ادامه می‌دهند.

بازرس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران در بخش پایانی سخنانش تأکید کرد، لطفاً برای رزو هتل و سایر خدمات سفر به سایت‌های معتبر مراجعه کنید و با ناآگاهی خود و سایر همسفران خود را در شهر غریب به دردسر نیندازید.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی