| کد مطلب: ۲۱۸۲۳

انتقاد وزیر اقتصاد به بانک آسیایی

انتقاد وزیر اقتصاد به بانک آسیایی

عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد در نشست اعضای هیئت عامل وزرای بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا با انتقاد از تامین مالی بانک برای عدم توزیع متوازن توسعه در بخشی از منطقه آسیا، بیان کرد: برخی از کشورها به‌رغم عضویت در بانک، از تسهیلات محروم بوده‌اند. به نحوی که از مجموع تامین مالی مصوب بانک تا پایان ۲۰۲۳ به میزان 50/47 میلیارد دلار انتفاعی نبرده‌اند.

برخی از کشورها به‌رغم عضویت در بانک، از تسهیلات محروم بوده‌اند. به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد در نشست اعضای هیئت عامل وزرای بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا با تاکید بر تقویت روابط ایران و بانک گفت: به منظور ارتقای پایداری مشارکت برای دستیابی به اهداف مشترک، تعهد کامل می‌دهیم.

او در ادامه به ارتقای همکاری و مشارکت‌های منطقه‌ای برای رسیدگی به چالش‌های توسعه به‌عنوان دستور اصلی AIIB اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاری‌های موجود بانک در بخش‌های فوق به‌طور مستقیم از چهار هدف توسعه پایدار حمایت می‌کند، بنابراین تلاش‌های بانک و انطباق استراتژی بانک با توسعه پایدار بسیار قابل تقدیر است.

همتی با انتقاد از تامین مالی بانک برای عدم توزیع متوازن توسعه در بخشی از منطقه آسیا، بیان کرد: برخی از کشورها به‌رغم عضویت در بانک، از تسهیلات محروم بوده‌اند. به نحوی که از مجموع تامین مالی مصوب بانک تا پایان ۲۰۲۳ به میزان ۵۰/۴۷ میلیارد دلار انتفاعی نبرده‌اند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی