| کد مطلب: ۱۹۸۴۴

فروش دارایی یک صندوق بازنشستگی و کمک به موکب‌ها

نزدیک به یک هزار میلیارد تومان از اموال بازنشستگان در صندوق آینده‌ساز یعنی نزدیک به 5 درصد از دارایی‌های این صندوق در کمتر از یک سال فروخته شده و عایدی حاصل از آن صرف اموری غیر از سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد ساختار هزینه در زمینه خرید ساختمان و هزینه‌های بازسازی و هزینه‌های مسئولیت اجتماعی از جمله کمک به ستاد اربعین، بن خرید پوشاک برای مدیران و.. شده است.

این در حالی است که صندوق مزبور دولتی نبوده و باید از دارایی‌هایی که متعلق به بازنشستگان است حفاظت کند و در سرمایه‌گذاری‌های سودمند این دارایی‌ها را به کار گیرد. براساس اطلاعات رسیده به دست خبرنگار هم‌میهن این صندوق با فروش کل پروژه‌های کرانه یک سهم آینده‌ساز کیهان کیش و واحدهای مسکونی پروژه کرانه کیش یک و دو و واحدهای مسکونی پروژه بهاران اراک در مجموع به ارزش نزدیک به یک هزار میلیارد تومان، این مبالغ را صرف اموری غیر از سرمایه‌گذاری کرده است.

براساس نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۳ ابلاغ شده است صندوق‌های بازنشستگی تابعه موظف به پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان برای کمک به برگزاری مراسم اربعین شده‌اند. بر اساس این نامه سهم صندوق بازنشستگی آینده‌ساز در مجموع ۶ میلیارد تومان عنوان شده که ۳ میلیارد تومان جهت تامین منابع قرارگاه اربعین حسینی وزارت متبوع، یک میلیارد تومان درخواست‌های واصله متفرقه از جمله معاونت فرهنگی و ۲ میلیارد تومان برای مجموعه تلاش اعلام شده است.

عبدالله گنجی، روزنامه‌نگار اصولگرا در این باره در شبکه ایکس نوشت: «اصلاح‌طلبان پرحجم مشغول حمله به وزارت کار برای کمک به موکب‌های مربوطه اربعین بودند که یهو این ابلاغ عارف برای کمک به اربعین شوکه‌شان کرد. حالا باید سینه‌خیز بروند. بودجه صندوق بازنشستگی تا نود درصد بودجه دولتی است یعنی منبع آن با منبع ابلاغ عارف یکی است، اما سوتی و تناقض ثبت شد.»

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب نیز در پاسخ به این توئیت گفت: «ظاهراً توجه نمی‌شود که وظیفه دولت تامین زیرساخت‌های لازم برای نیاز‌های مردم است و این ربطی به بودجه‌های تخصیصی به عنوان مسئولیت اجتماعی ندارد که به دیگران به عنوان کمک پرداخت می‌شود و هر طور بخواهند خرج می‌کنند بودجه‌های دولت با مسئولیت خودشان هزینه می‌شود.»

عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی با انتشار تصویری از نامه ابلاغی وزارت کار نوشت: «اگر دنبال علت کاهش گرایش به دین هستید این تصویر که مُشتی از خروار است را ببینید. از جیب بازنشستگان برداشته و به نام دین به جیب عده‌ای رانتی واریز کردن نتیجه‌اش همین وضع دینداری است.»

برخی از نقدها نیز به صندوق بازنشستگی آینده‌ساز، مدیر این صندوق را نشانه گرفته و تاکید شده: «وقتی یک مدیر تشریفات بدون هرگونه سابقه در حوزه بیمه و مدرک تحصیلی مرتبط با فشار معاون اجرایی و وزیر کار در دولت گذشته برای مدیرعاملی یک صندوق بازنشستگی (آینده‌ساز) منصوب می‌شود نتیجه کار کاملاً مشخص است.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی