| کد مطلب: ۱۸۲۱۳

بازگشت مشتریان به بازار آهن آلات در آستانه تعطیلات محرم

بازگشت مشتریان به بازار آهن آلات در آستانه تعطیلات محرم

با افزایش قیمت مواد اولیه در بورس کالا،قیمت محصولات فولادی و آهنی در بازار کاهش یافته است؛ تعطیلات هفته آینده تقاضا را در بازار افزایش داده است.

به گزارش آهن آنلاین - در پی نوسانات جزئی نرخ ارز در بازار آزاد بخش فولاد نیز ثبات مقطعی را تجربه می‌کند. در حالی که قیمت مواد اولیه در بورس کالا افزایشی اعلام شد اما روند قیمتی محصولات فولادی و آهنی در بازار کاهشی است، اما تعطیلات هفته آینده موجب بازگشت مشتریان به بازار شده است و میزان تقاض نسبت به هفته‌های گذشته افزایش بوده است.

بازار آهن و فولاد در روز دوشنبه ۱۸ تیر ماه تحت تاثیر کاهش انتظارات تورمی پس از انتخابات ریاست جمهوری در ثبات نسبی به سر می‌برد. به طوری که قیمت اغلب محصولات فولادی کاهشی اعلام شد. عقب‌گرد نرخ ارز در بازار آزاد به کانال ۵۹ هزار تومان تقاضا را برای انواع محصولات فولادی افزایشی کرد. بخش فولاد در حالی که همچنان با معضل خاموشی دست و پنجه نرم می‌کند و بازار با کاهش عرضه مواجه است اما تعطیلات مذهبی هفته آینده و کاهش نرخ ارز موجب شده تا مشتریان به میدان رقابت قدم بگذارند. از طرفی قیمت مواد اولیه بخش فولاد در تالار صنعتی و معدنی بورس کالای ایران طی هفته جاری افزایشی بود به طوری که قیمت پایه هر کیلوگرم آهن اسفنجی روز شنبه ۰.۳ درصد افزایش را به ثبت رساند و قیمت پایه شمش در رینگ فیزیکی بورس کالا با ۲ درصد رشد همراه بود و میانگین قیمت موزون معاملات شمش ۲۲ هزار و ۸۲۲ تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام شد که با احتساب ارکان بورس و هزینه حمل شمش با قیمت ۲۶ هزار تومان به دست نوردکاران می‌رسد. باتوجه به مشکلات نقدینگی تولیدکنند‌ه‌های مقاطع طویل خرید شمش با این قیمت صرفه اقتصادی ندارد و عملا کف قیمت میلگرد ۲۸ هزار تومان برآورد می‌شود.

ادامه رکود بازار آهن تا پایان مرداد

باوجود قطعی برق در واحدهای تولیدی انواع محصولات فولاد و مشکلات اقتصادی تا پایان مرداد ماه سایه رکود بر بازار فولاد ادامه دارد و بعد از آن باید باتوجه به مازاد عرضه محصولات فولادی در بازار آزاد منتظر تصمیم‌ها و برنامه‌های دولت چهاردهم بود که تا چه حد می‌تواند وضعیت صادرات را بهبود ببخشد و در قیمت‌گذاری دستوری نیز دخالت داشته باشد و نقش دولت را در این حوزه به حداقل برساند. دو فصل بهار و تابستان اوج مصرف برای محصولات فولادی همچون میلگرد و تیرآهن است اما امسال باتوجه به وضعیت سیاسی کشور و بلاتکلیفی قیمت نرخ ارز بازار با کسادی قابل توجهی مواجه بود که انتظار می‌رود با شروع کار دولت جدید تغییرات مطلوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

بررسی قیمت میلگرد آجدار در بازار روز ۱۸ تیر ماه به طور میانگین با افت ۱.۱ درصدی همراه بود به طوری که حداقل قیمت میلگرد آجدار به ازای هر کیلوگرم ۲۴ هزار تومان اعلام شد. قیمت میلگرد برخی از واحدهای تولیدی همچون میلگرد امیرکبیر و میلگرد فایکو بدون تغییر باقی ماند. همچنین قیمت تیرآهن تولیدی شرکت ذوب آهن نیز با افت یک درصدی همراه بود و تیرآهن فایکو نیز کاهش ۱.۲ درصدی را به ثبت رسانده است. پروفیل ساختمانی اصفهان بعد از چند هفته ثبات قیمت در روز ۱۸ تیر ماه کاهش ۰.۷ درصدی را به صورت میانگین تجربه کرد و پروفیل ساختمانی تهران همچنان بدو.ن تغییر قیمت در بازار مورد معامله قرار گرفت. ورق سیاه دیگر محصول فولادی نیز از قافله عقب نمانده و با کاهش ۰.۵ درصدی قیمت در بازار عرضه شد.

برگرفته از سایت آهن آنلاین:

https://ahanonline.com/

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی