| کد مطلب: ۱۷۳۷۷

مخزن آب چند لایه بخریم؟ بررسی مزیت ها هر نوع

مخزن آب چند لایه بخریم؟ بررسی مزیت ها هر نوع

مخازن تک لایه یا بی رنگ، اولین نوع از مخازن آبی هستند که تولید شده‌اند. در گذشته، این محصولات بسیار محبوب بودند زیرا به نظر می‌رسید که این مخازن می‌توانند از آب در برابر رشد جلبک محافظت کنند. اما پس از مدتی استفاده، کاربران متوجه شدند که به دلیل نفوذ نور خورشید از دیواره مخزن، به همراه تبخیر آب درون مخزن، شرایط مناسبی برای رشد جلبک و باکتری ایجاد می‌شود. این امر باعث شد که محیط مخازن تک لایه، با رشد جلبک و تغذیه باکتری‌های بی‌هوازی از آنها، بو و مزه آب را تغییر دهد. به همین دلیل، بسیاری از افراد به دنبال تهیه و همچنین کسب آگاهی از میزان قیمت مخزن ذخیره آب پلاستیکی سه لایه شدند. اما در حقیقت باید مخزن آب چند لایه بخریم؟

مخازن تک لایه یا بی رنگ، اولین نوع از مخازن آبی هستند که تولید شده‌اند. در گذشته، این محصولات بسیار محبوب بودند زیرا به نظر می‌رسید که این مخازن می‌توانند از آب در برابر رشد جلبک محافظت کنند. اما پس از مدتی استفاده، کاربران متوجه شدند که به دلیل نفوذ نور خورشید از دیواره مخزن، به همراه تبخیر آب درون مخزن، شرایط مناسبی برای رشد جلبک و باکتری ایجاد می‌شود. این امر باعث شد که محیط مخازن تک لایه، با رشد جلبک و تغذیه باکتری‌های بی‌هوازی از آنها، بو و مزه آب را تغییر دهد. به همین دلیل، بسیاری از افراد به دنبال تهیه و همچنین کسب آگاهی از میزان قیمت مخزن ذخیره آب پلاستیکی سه لایه شدند. اما در حقیقت باید مخزن آب چند لایه بخریم؟

مزیت مخازن آب سه لایه

بزرگترین مزیت مخزن سه لایه جلوگیری از نفوذ نور خورشید به آب درون مخزن است؛ زیرا یک لایه مشکی در دیواره آن به عنوان لایه وسط قرار داده‌اند که با عدم نفوذ نور خورشید، جلبک‌ها نمی‌توانند شرایط مناسبی برای رشد داشته باشند.  این ویژگی باعث می‌شود تا کارخانه‌های تولید کننده انواع مخازن چهار، پنج و حتی شش لایه را نیز تولید و به بازار عرضه کنند. با در نظر گرفتن این مزایایی که مخازن سه لایه دارند، می‌توان گفت که بهترین گزینه برای نگهداری آب آشامیدنی همراه با خرید بوستر پمپ خانگی و پمپ آب خانگی باشند. این مخازن، کاملاً بهداشتی و ضد جلبک هستند. به دلیل مقاومت و استحکام بدنه این مخازن، می‌توان از آن‌ها در هر شرایط آب و هوایی و یا در شهرهای سرد و گرم کشور استفاده نمود. اگر به دنبال مخزن آب پلی‌اتیلن برای آب شرب هستید و نمی‌دانید مخزن آب چند لایه مورد نیاز است؟ مخزن آب پلی‌اتیلن سه لایه به عنوان بهترین گزینه معرفی می‌شود.

مخزن آب ۴ لایه

مخازن پلی‌اتیلن چهار لایه در واقع نسخه ارتقاء‌یافته مخازن پلی‌اتیلن سه لایه هستند که با افزودن یک لایه فوم عایق حرارتی، از تبادل بیش از حد دما در شرایط سخت آب و هوایی جلوگیری می‌کند. هرچند مخازن استاندارد سه لایه نیز به دلیل لایه میانی مشکی رنگی که دارند، مانع تبادل دما می‌شوند، اما مخازن چهار لایه، بیشتر برای مشتریانی که در شرایط سخت آب و هوایی قرار دارند یا حفظ مایع درون مخزن برای آن‌ها اهمیت دارد، توصیه می‌شود. 

آیا افزایش تعداد لایه‌ها باعث افزایش مقاومت مخزن می‌شود؟

افزایش تعداد لایه‌ها در مخازن، به معنای افزایش مقاومت و استحکام محصول نیست، بلکه برعکس، ممکن است باعث کاهش آن شود بنابراین مخزن آب چند لایه مورد نیاز است؟ لایه چهارم یا پنجم در این مخازن، وظیفه افزایش مقاومت و دوام محصول را ندارد.

نکاتی برای افزایش عمر مفید مخزن

پس از یافتن اطلاعات لازم درباره اینکه مخزن آب چند لایه بخریم مهم است که بعد ازخرید مخزن، به نکات کلیدی برای افزایش طول عمر آن توجه کنیم. این نکات شامل موارد زیر می‌باشد:

استفاده از سا بان در فضای باز می‌تواند به دوام بیشتر مخزن آب کمک کند، زیرا مخزن در برابر اشعه مضر UV محافظت می‌شود و آب داخل آن تا مدت طولانی‌تری به خوبی نگهداری می‌گردد.

 برای جلوگیری از یخ زدن آب در سیستم آبرسانی در فصل زمستان، عایق کردن مخزن به تنهایی کافی نیست. باید لوله‌های آبی که به مخزن متصل هستند نیز عایق بندی شوند.

 با توجه به رسوبات زیادی که ممکن است در آب شهری وجود داشته باشد و ته نشین شدن تدریجی آن در مخزن، نیاز به تمیز کردن دوره‌ای مخزن وجود دارد.

مخزن را دور از آتش و اجسام داغ نگه دارید و از برخورد اجسام تیز به آن جداً خودداری کنید؛ همچنین، مخزن را دور از جریان الکتریسیته قرار دهید.

سخن پایانی

با خرید یک مخزن آب چند لایه، به وسیله‌ای موثر و کارآمد برای ذخیره سازی آب آشامیدنی در محیط‌های مختلف می‌توان دست یافت. این مخازن  با استفاده از فناوری لایه‌بندی متعدد، امکاناتی را فراهم می‌کنند که به عنوان یک راهکار جامع برای حفظ کیفیت آب و جلوگیری از رشد جلبک محسوب می‌شوند. با توجه به این که این مخازن از مواد با کیفیت و مقاوم ساخته شده‌اند، از جمله پلی اتیلن، مطمئناً از دوام و عمر طولانی برخوردار هستند. در واقع با تنوع اندازه و شکل مخازن در بازار، مخزن آب چند لایه بخریم می‌توانیم مخزن سه یا چهار لایه را انتخاب کنیم که بهترین نیازهای ما را برآورده کند، سازگار با محیط زیست باشد و اطمینان دهد که آب ذخیره شده در آن همواره تمیز و ایمن است.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی