از ابتدای سال ۱۴۰۳؛
ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس اجباری شد
وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۴۰۳، ثبت قراردادهای اجاره به منظور دریافت کد رهگیری، تنها از طریق سامانه خودنویس انجام خواهد شد.
به گزارش هممیهن آنلاین، ایسنا نوشت:
با هدف تجهیز الکترونیکی خدمات دولتی، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که از ابتدای سال ۱۴۰۳، ثبت قراردادهای اجاره به منظور دریافت کد رهگیری، تنها از طریق سامانه الکترونیکی خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir انجام خواهد شد.
این کار با ماموریت و هدف آسانسازی فرآیند ثبت و پیگیری قراردادها و افزایش شفافیت در بازار املاک صورت میگیرد.
تا به امروز، بیش از ۱۲۵ هزار قرارداد اجاره واحد مسکونی و تجاری در این سامانه ثبت شدهاند که از این تعداد، ۵۳۶ قرارداد در بازه زمانی ابتدای فروردین تا ۴ فروردین سال ۱۴۰۳ به ثبت رسیده است.
هادی عباسیاصل، معاون معاون وزیر راه و شهرسازی، تاکید کرد که از این پس، دریافت کد رهگیری برای قراردادهای اجاره بدون هزینه و فقط از طریق سامانه خودنویس امکانپذیر است و وزارت راه و شهرسازی این فعالیت را در ادامه روند توسعه خدمات الکترونیک این وزارتخانه، انجام داده است. همچنین ثبت مبایعهنامهها نیز از امسال به سامانه الکترونیکی خودنویس افزوده خواهد شد. او ادامه داد: این اقدام، در راستای توسعه دسترسی به خدمات آنلاین و تسهیل فرآیندهای مرتبط با املاک است.
در حال حاضر، این خدمات تنها در بخش اجاره ارائه میشود، اما در سال آینده، ثبت مبایعهنامه به عنوان گام دوم این طرح، به سامانه خودنویس اضافه خواهد شد.
کاربران میتوانند از پیامرسانهای ایتا و بله، فیلمهای آموزشی مربوط به نحوه استفاده از سامانه خودنویس را مشاهده کنند.