| کد مطلب: ۱۴۰۵۸

با قطار به اصفهان: سفری به نصف جهان

با قطار به اصفهان: سفری به نصف جهان

با قطار به اصفهان: سفری به نصف جهان

اصفهان، یکی از زیباترین قطب‌های گردشگری ایران است. بسیاری از افراد برای گذراندن تعطیلات نوروز و بعد از اعلام تاریخ پیش فروش بلیط قطار، هواپیما و اتوبوس، خرید بلیط قطار اصفهان را به سایر روش‌های سفر ترجیح می‌دهند؛ زیرا سفر با قطار امن‌ترین، راحت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش است و طرفداران بسیار زیادی دارد؛ علاوه‌بر‌این، شهر اصفهان دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. در این مطلب، قصد داریم درباره پر‌ترددترین مسیرهای ریلی به شهر اصفهان و مزایای سفر به این شهر با قطار صحبت کنیم.

کدام مسیرهای ریلی به اصفهان پر‌ترددترین مسیرها هستند؟

همان‌طور‌که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بسیاری از افراد برای سفر به اصفهان بلیط قطار به مقصد این شهر را تهیه می‌کنند؛ البته سفر با خودروی شخصی، اتوبوس و هواپیما نیز طرفداران خاص خود را دارد؛ اما از بین تمام روش‌های سفر به اصفهان، سفر با قطار پرطرفدارتر و محبوب‌تر از روش‌های دیگر است.‌ تعداد شهرهایی که به مقصد اصفهان قطار دارند، کم نیست. در هر جای ایران که ساکن باشید، در زمان پیش فروش قطار می‌توانید برای خرید آنلاین بلیط قطار به مقصد اصفهان اقدام کنید.

پر‌ترددترین مسیرهای ریلی به مقصد اصفهان عبارت‌اند از: تهران-اصفهان، شیراز-اصفهان، قم-اصفهان، بندرعباس-اصفهان، مشهد-اصفهان، یزد-اصفهان، خرمشهر-اصفهان و تبریز-اصفهان. قطار در این مسیرها بعد از عبور از ایستگاه‌های مختلف به مقصد نهایی یعنی ایستگاه راه‌آهن اصفهان می‌رسد. ایستگاه راه‌آهن اصفهان جزو پر‌رفت‌وآمدترین پایانه‌های ریلی ایران است و در بزرگراه شهید دستجردی، پنج‌کیلومتری جاده شیراز، روبه‌روی سپاهان‌شهر، بعد از سیتی‌سنتر قرار دارد. در این مکان، مسافران قطار به امکاناتی شامل پارکینگ، نمازخانه، فروشگاه، آتش‌نشانی، سرویس بهداشتی، رستوران، بهداری، دستگاه خودپرداز و ... دسترسی دارند.

به‌طور میانگین، روزانه بیش از ۱۰۰۰ مسافر از خدمات موجود در ایستگاه راه‌آهن اصفهان استفاده می‌کنند و هرسال ۱.۴ میلیون نفر در مسیرهای ریلی منتهی به اصفهان جابه‌جا می‌شوند. فاصله این ایستگاه تا مرکز شهر ۲۱ کیلومتر است و طی‌کردن آن با تاکسی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به‌طول می‌انجامد.

کدام قطارها در ناوگان ریلی مسیر اصفهان مشغول به فعالیت هستند؟

اصفهان جزو شهرهای توریستی و پربازدید ایران است و هرساله تعداد زیادی مسافر از اقصا‌نقاط کشور بعد از اعلام پیش فروش قطار، خود را برای خرید بلیط و سفر به این شهر زیبا و دیدنی آماده می‌کنند. چیزی که اصفهان را به یکی از پرطرفدارترین شهرهای ایران تبدیل کرده، وجود جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوان و متنوع در این شهر است. از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی شهر اصفهان می‌توان به مواردی مانند میدان نقش‌جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ عالی‌قاپو، سردر قیصریه، مسجد امام یا همان مسجد شاه سابق، کاخ چهلستون، سی‌وسه‌پل، پل خواجو، کاخ هشت‌بهشت، کلیسای وانک، موزه‌های هنرهای معاصر، باغ‌موزه پروانه‌ها، پارک جنگلی ناژوان، باغ پرندگان، شهربازی، باغ خزندگان، محوطه دوچرخه‌سواری، درشکه‌سواری و ... اشاره کرد.

قطارهای مختلفی که در مسیر ریلی اصفهان مشغول جابه‌جایی مسافران هستند، عبارت‌اند از: قطار پنج‌ستاره نورالرضا، قطارهای چهار‌ستاره سپهر، غدیر و سبز نوین و قطار سه‌ستاره البرز. در تمام این قطارها، امکانات رفاهی و خدمات خوبی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد؛ اما کیفیت امکانات و خدمات رفاهی قطارهای پنج‌ستاره و چهار‌ستاره همواره نسبت به قطارهای سه‌ستاره بیشتر است. مسافرانی که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر ریلی به اصفهان را دارند، در زمان پیش فروش بلیط قطار، به‌سراغ خرید بلیط ارزان قطارهای سه‌ستاره البرز می‌روند.

سفر به اصفهان از‌طریق خرید بلیط قطار چه مزایایی به‌همراه دارد؟

از مهم‌ترین مزایای سفر با قطار به شهر زیبا و تاریخی اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب‌بودن قیمت بلیط های قطار نسبت به قیمت بلیط هواپیما

  • استقرار ایستگاه راه‌آهن اصفهان در مرکز این شهر

  • دسترسی راحت مسافران به مکان‌های دیدنی و هتل‌های اصفهان

  • گسترده بودن تعداد قطارهای فعال در مسیر ریلی اصفهان

  • برنامه‌ریزی دقیق و عدم تأخیر در حرکت قطارها

  • عدم ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی در سفر با قطار

  • حضور پزشک در قطارها برای ارائه خدمات درمانی به مسافران قطار

  • راحتی و آسایش بیشتر مسافران در کوپه‌های قطار

  • عدم وجود مراحل زمان‌بر قبل از سوار‌شدن به قطار

  • امکان تماشای مناظر بکر و دیدنی مسیر از پنجره قطار

  • وجود صندلی‌هایی با قابلیت تبدیل‌شدن به تخت و ایجاد خواب راحت برای مسافران

  • امنیت بیشتر قطار نسبت به سایر وسایل حمل‌ونقل

  • فضای آرام و ساکت کوپه‌ها و امکان استراحت مسافران در شرایط عالی

  • امکان استفاده از امکانات رایگان موجود در قطار

  • راحت‌بودن مراحل خرید آنلاین انواع بلیط قطار به مقصد اصفهان

  • عدم پرداخت هزینه بلیط برای کودکان زیر ۲ سال و نیم‌بها‌بودن هزینه برای کودکان بین ۲ تا ۱۲ سال

  • محدود‌نبودن میزان حمل بار در داخل قطار برای مسافران

  • امکان حمل خودرو و موتورسیکلت با قطار

علاوه‌بر ‌این مزایا، مسافران هم‌زمان با خرید آنلاین انواع بلیط های قطار شامل بلیط کوپه دربست، بلیط رفت‌وبرگشت، بلیط ویژه بانوان و ... می‌توانند یکی از هتل‌های واقع در شهر اصفهان را نیز به‌صورت آنلاین رزرو کنند تا بعد از رسیدن قطار به ایستگاه راه‌آهن اصفهان با استفاده از تاکسی یا اتوبوس به هتل موردنظر خود بروند.

خرید بلیط قطار اصفهان با ارزان‌ترین قیمت از فلای تودی

در این مطلب، راجع‌به انواع قطارهای فعال در مسیر ریلی اصفهان و مزایای سفر با قطار به این شهر صحبت کردیم. برای خرید آنلاین بلیط انواع قطار از شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مختلف، می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. مراحل خرید بلیط از سایت فلای تودی عبارت‌اند از: مشخص‌کردن نوع بلیط، مبدأ، مقصد، تاریخ سفر، تعداد مسافران، نوع کوپه، انتخاب گزینه حمل خودرو در‌صورت تمایل، کلیک روی گزینه جستجو، مشاهده لیست بلیط ‌های قطار، مقایسه قیمت‌ها و امکانات قطارها، انتخاب بلیط مورد‌نظر، ثبت‌کردن اطلاعات مسافران، پرداخت هزینه بلیط، نهایی‌شدن مراحل خرید و دریافت بلیط از‌طریق ایمیل.

با‌توجه‌به توریستی‌بودن شهر اصفهان، هتل‌های زیادی در این نقطه از کشور فعالیت دارند. در سایت فلای تودی، هم‌زمان با خرید بلیط ‌های قطار امکان رزرو یکی از هتل‌های معروف اصفهان مانند هتل پنج‌ستاره عباسی، هتل پارسیان عالی‌قاپو، هتل پارسیان کوثر، هتل آسمان و ... نیز وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی‌های لازم، می‌توانید با پشتیبانی شبانه‌روزی فلای تودی ارتباط برقرار کنید.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی