| کد مطلب: ۱۱۲۹۴

رویداد

12161199_556

صدور یک مصوبه عجیب درباره صندوق توسعه ملی

مجوز نصف شدن سهم صندوق توسعه از صادرات نفت برای تأمین منابع بودجه ۱۴۰۲ صادر شد. معاون سازمان برنامه و بودجه از صدور مجوز نصف شدن سهم صندوق توسعه از صادرات نفت در سال ۱۴۰۲ در آذرماه خبر داد. به گزارش تسنیم، حمید امانی‌همدانی، معاونت هماهنگی برنامه بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سهم صندوق توسعه ملی از صادرات نفت در بودجه 1402 مطابق برنامه‌های بالادستی 40 درصد بود. وی افزود، مطابق استجازه صادرشده در آذرماه سهم صندوق توسعه ملی از صادرات نفت به 20 درصد کاهش یافت. معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: این تغییر سهم صندوق توسعه ملی حدود 130 همت منابع برای بودجه 1402 دولت ایجاد خواهد کرد.

8a2a22300c7222adc9564ac50ad2483a

تعویق ثبت معاملات طلا

طبق اعلام رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با توجه به توافق صورت‌گرفته، اجرای ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت به مدت سه ماه به تعویق افتاد و تصمیم بر آن شد که به‌ تدریج ثبت‌نام‌ها انجام و فاکتورهای الکترونیکی در سامانه مؤدیان بارگذاری شود. نادر بذرافشان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به واکنش برخی از همکاران ما و خواسته‌هایی که به وضعیت فعلی صنعت طلا داشتند و همچنین با توجه به اینکه هنوز در شرایط اجرای سامانه جامع تجارت، هماهنگی‌های لازم انجام نشده و برخی از قوانین این سامانه با صنعت ما همخوانی ندارد، در نهایت در جلسه‌ای که روز شنبه با مسئولان ذی‌ربط داشتیم، مقرر شد اجرای سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات صنف طلا در سامانه مذکور  فعلاً سه ماه به تعویق بیفتد. رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با ثبت اطلاعات معاملات طلا در سامانه مؤدیان نیز گفت: در مورد سامانه مؤدیان و پایانه‌های فروشگاهی نیز مقرر شد همکاران ما در صنف طلا و جواهر، به‌تدریج ثبت‌نام خود در این سامانه را انجام و اقدام به بارگذاری فاکتورهای الکترونیکی کنند. 

354619

ارزآوری ۶۱ میلیارد دلاری صنعت پتروشیمی

صنعت پتروشیمی در پنج سال گذشته، ۶۱ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته که نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار آن به سامانه ‌نیما تزریق شده است. ‌احمد مهدوی، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه با تولید محصولات متنوع پتروشیمی از منابع غنی هیدروکربوری موجود در ایران بهینه‌ترین استفاده از این منابع می‌شود، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی در پنج سال گذشته پس از خروج ترامپ از برجام، ۶۱ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته و ۲۷ میلیون تن به ارزش ۲۶ میلیارد دلار مواد اولیه به صنایع پایین‌دستی و ۱۱ میلیون تن کود به جهاد کشاورزی عرضه کرده است. وی با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی در سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشته است، گفت: در هشت‌ ماه امسال تولید صنعت پتروشیمی ۸ درصد افزایش یافته است. او با بیان اینکه این صنعت به‌عنوان اولین صنعت برای سرمایه‌گذاری در صنعت گاز ورود کرده است، گفت: برای این منظور کنسرسیوم تشکیل شد ولی تاکنون اقدامی برای اجرایی شدن آن انجام نشده است. در حال حاضر تراز گاز منفی است و دلیل آن عدم استخراج، عدم مصرف بهینه و عدم سرمایه‌گذاری است، گفت: باید علاوه بر تشویق به صرفه‌جویی مردم به سمت سرمایه‌گذاری در صنعت گاز نیز حرکت کنیم.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی