| کد مطلب: ۵۰۴۸

مقامات

مقامات

افتتاح نفتی من هم فیلترم! طرح حجاب

owji naft

افتتاح نفتی

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه بیست و چهارم اسفندماه ۱۴۰۱ هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند. جواد اوجی وزیر نفت با اشاره به سالروز ملی شدن صنعت نفت، از افتتاح یک مجتمع پالایشگاهی ۲۱۰ هزار بشکه‌ای در چند روز آینده خبر داد و گفت:‌ «دو هفته پیش افتتاح فاز ۱۴ پارس‌جنوبی را داشتیم که ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت پالایش گاز کمک می‌کند و اکنون با افتتاح این مجتمع پالایشگاهی روزانه ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام سبک و سنگین فرآورش می‌شود که به ازای هر بشکه، 12دلار سود خواهد داشت.»

zarepoor ertebatat

من هم فیلترم!

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت کندی سرعت اینترنت اظهار کرد: «طبیعی است که وضع موجود باید ارتقاء یابد، اما زمان می‌برد. هرچند اگر به آمار مراجع بین‌المللی در یک سال اخیر نگاه کنیم، نشان از افزایش سرعت اینترنت دارد. آنچه مردم به آن شاکی هستند به دلیل محدودیت‌های وضع‌شده برای برخی از فیلترشکن‌هایی است که استفاده می‌کردند که طبیعتاً سرعت را به مراتب کاهش می‌دهد.» وی در پاسخ به این پرسش که آیا اینترنت موبایلش بدون فیلتر است یا نه، گفت: «خیر. خط من هم مثل مردم هستم. وضعیت پلتفرم‌های داخلی باید بسیار بهتر شود، اما همین الان هم دست‌کمی از پلتفرم‌های خارجی ندارند. من با قطعیت می‌گویم برخی پلتفرم‌های داخلی حتی قابلیت‌های بیشتری از پیام‌رسان‌های خارجی دارند.»

moosavi nezam

طرح حجاب

سیدنظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به گزارش قرائت شده کمیسیون فرهنگی درباره عفاف و حجاب اظهار کرد: «گزارش کمیسیون فرهنگی که در راستای اعمال تبصره یک ماده ۴۵ آیین‌نامۀ داخلی مجلس تهیه و در صحن علنی ارائه شد که این گزارش پیرامون ترک فعل دستگاه‌ها در اجرای قانون عفاف و حجاب و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.»
وی ادامه داد: «در گزارش کمیسیون فرهنگی تأکید شده بود که در صورت احساس ضرورت برای مقررات جدید در حوزه حجاب و عفاف، اولویت با ارائه لایحه با قید فوریت از سوی قوه قضائیه است، لذا برخی موارد مطرح‌شده در فضای مجازی به‌عنوان جزئیات طرح مجلس برای مقابله با بدحجابی را رد می‌کنم. اولویت کمیسیون فرهنگی ارائۀ لایحه از سوی دولت و قوه قضائیه است.» موسوی همچنین گفت که طرح پیشنهادی برخی نمایندگان نیز هنوز وارد روند بررسی نشده و رؤسای قوا نیز نفیاً یا اثباتاً دربارۀ آن نظر نداده‌اند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی