| کد مطلب: ۵۱۸۹

مقامات

مقامات

با بگیر و ببند هزینه بالا می‌رود دلِ خونِ مردم متدین حکم اعدام برای قاتل کیان

ejei 2

با بگیر و ببند هزینه بالا می‌رود

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، در جلسه شورای اداری البرز گفت: «اساس مسائل فرهنگی را باید با مسائل فرهنگی حل کرد؛ اگرچه در این مقوله باید به موضوعات صیانتی و حقوقی نیز توجه داشت، اما چنانچه بخواهیم مسائل فرهنگی را صرفاً با بگیر و ببند حل کنیم، هزینه‌ها بالا می‌رود و شاهد اثربخشی مطلوب نخواهیم بود.» او همچنین گفت: «شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای نزدیک به 30 دستگاه در مورد موضوع حجاب، وظایف و تکالیفی مصوب کرده است. قوه قضائیه پنج تکلیف دارد، به‌زودی از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد؛ آنجا هم که خلأ قانونی وجود دارد از طریق ارائه لایحه به مجلس عمل خواهیم کرد.»

Khatami ahmad

دلِ خونِ مردم متدین

سیداحمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته درباره وضعیت حجاب گفت: «همه کسانی که در این عرصه مسئولیت دارند، باید کمک کنند. این کشور اسلامی است، شهدا رفتند تا در این کشور اسلام حاکم شود، نه آنکه بی‌حجابی بیاید. دل مردم متدین از بی‌حجابی‌ها خون است، به داد برسید. همه‌چیز در این کشور باید بر محور قانون باشد، حتی در مقابله با بی‌حجابی، اقدام خودسرانه و بی‌قانون صورت بگیرد، همین اقدام خلاف شرع است. قانون‌شکنی منکر و بی‌حجابی نیز منکر است.» او همچنین گفت: «همه باید امربه‌معروف و نهی از منکر را با زبان قرآنی و مؤدبانه داشته باشیم. اما اگر کار به عمل رسید بگذارند دستگاه‌های قانونی و مسئولان مربوطه اقدام کنند؛ چراکه کارهای خودسرانه و بی‌حساب‌و‌کتاب کار را خراب می‌کند و حرکت مقدس مبارزه با بی‌حجابی را از بین خواهد برد.»

kian pirfalak

حکم اعدام برای قاتل کیان

مرکز رسانه قوه قضائیه با انتشار خبری درباره برگزاری دادگاه قاتل کیان پیرفلک اعلام کرد: «بر اساس کیفرخواست صادره، عباس کورکوری متهم است به محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ارعاب و افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جنایت به‌وسیله تیراندازی با سلاح جنگی، اخلال در نظم عمومی و ایراد خسارت عمده به تمامیت جسمانی منتج به جان باختن هفت نفر از جمله کیان پیرفلک، ایراد خسارت عمده به اموال عمومی و خصوصی، تشکیل گروه باغی و عضویت در آن از طریق قیام مسلحانه علیه نظام.» بر این اساس‌ «با توجه به مستندات و شواهد موجود در پرونده از جمله تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته که نشان می‌دهد متهم اسلحه خود را به‌سمت مردم هدف گرفته بود، نظریه کارشناسی جنائی اسلحه که دلالت بر شلیک گلوله از اسلحه مکشوفه از متهم به پیکر مرحوم کیان پیرفلک دارد و کشف مقادیر زیادی اسلحه، فشنگ، بطری کوکتل مولوتف از محل دستگیری متهم و گزارش فرماندار ایذه مبنی بر ایراد خسارت توسط متهم و سایر متهمین و همدستان وی به اماکن عمومی و ادارات، عباس کورکوری به اعدام محکوم شد.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی