| کد مطلب: ۶۲۱۴

سیاستمداران

سیاستمداران

کار با جمهوری‌خواهان همیشه آسان‌تر بوده

Dmitry Medvedev

کار با جمهوری‌خواهان همیشه آسان‌تر بوده

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در جریان سفرش به ویتنام گفته است: «جنگ و درگیری در اوکراین شاید خیلی و احتمالاً چندین دهه به طول بینجامد.» وی افزود: «تا زمانی که این قدرت در اوکراین وجود دارد، برای مثال، سه سال آتش‌بس وجود خواهد داشت و دو سال درگیری و آن تکرار خواهد شد. بنابراین رژیم نازی باید در کی‌یف از بین برود.» دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه تاکید کرد، اگر غرب تسلیحات هسته‌ای اوکراین را تامین کند، مسکو باید یک حمله پیشگیرانه انجام دهد. این سیاستمدار روس در مورد چشم‌انداز انتخابات آتی آمریکا در مورد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، اشاره کرد که «ترامپ مرد خوبی است؛ اما ترسو است.» در عین حال مدودف گفت که «از نظر تاریخی، همیشه برای کرملین کار با جمهوری‌خواهان آسان‌تر بوده است.»

putin

مشکلات ایروان و باکو حل می‌شوند

ولادیمیر پوتین اعلام کرد که وضعیت روابط ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان به‌رغم برخی مشکلات به‌طور کلی به سمت حل شدن پیش می‌رود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان و الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان در کرملین گفت: «شما موضع ما را در خصوص بیانیه سه‌جانبه در مورد کریدور لاچین (راه ارتباط بین ارمنستان و منطقه قره‌باغ) می‌دانید، ما هرگز موضع خود را تغییر نداده‌ایم و در گفت‌وگو با دوستان ارمنی و آذربایجانی به این موضوع پایبند بوده و هستیم. ما هیچ‌وقت موضع خود را در این خصوص تغییر ندادیم، هیچ‌وقت. همه‌چیز باید مطابق با روحیه و جزئیات آن بیانیه سه‌جانبه باشد و موضع ما در این زمینه تغییر نمی‌کند.» پوتین با اشاره به اینکه مبنایی برای «تفسیر دوگانه» مفاد رفع انسداد کریدورهای حمل‌ونقل در قره‌باغ وجود ندارد، گفت: «حل‌وفصل اوضاع به عادی‌سازی در همه زمینه‌ها از جمله سیاسی و امنیتی کمک می‌کند.»

imran khan

عمران‌خان ممنوع‌الخروج شد

عمران‌خان پس از آنکه در کنار ۶۰۰ تن از مقام‌های ارشد و قانونگذاران حزبش در فهرست ممنوع‌الخروجی قرار گرفت، روز گذشته از دولت بابت این کار تشکر کرد و گفت، برنامه‌ای برای سفر به خارج از پاکستان ندارد. اوایل روز گذشته عمران‌خان و صدها تن از مقام‌های ارشد حزب تحریک‌انصاف پاکستان به فهرست شناسایی ملی موقت آژانس تحقیقات فدرال اضافه شدند تا بابت دست داشتن در شورش خشونت‌آمیز نهم مه ۲۰۲۳ که باعث خسارت به ساختمان‌های دولتی و اموال خصوصی شد، از خروج آنها از کشور جلوگیری شود. عمران خان، رهبر حزب تحریک‌انصاف پاکستان و نخست‌وزیر برکنار شده این کشور در توئیتی نوشت: «من می‌خواهم از دولت بابت قرار دادن نام من در این فهرست تشکر کنم، چون برنامه‌ای برای سفر به خارج از کشور ندارم.» وی با اشاره به دلایل پشت‌پرده این کار گفت، نه کاری، نه تجارتی و نه حتی حساب بانکی در خارج از کشور ندارد. نخست‌وزیر برکنارشده پاکستان همچنین گفت، حتی اگر فرصتی برای تعطیلات هم باشد، مناطق کوهستانی در شمال که آنجا را بهترین نقطه روی زمین می‌داند، انتخاب می‌کند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی