| کد مطلب: ۴۷۳۷

مدیران

مدیران

اعزام نیروی کار به ارمنستان تجدید ساختار بورس و فرابورس بازار گوشت را آرام می‌کنیم

mortazavi solaat

اعزام نیروی کار به ارمنستان

برای راه‌اندازی آموزشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای مشترک و اعزام مربیان توانمند و نیروی کار ماهر به ارمنستان آمادگی داریم. صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با وزیر آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش جمهوری ارمنستان، عنوان کرد: «در سال‌های گذشته گام‌های خوبی در زمینه توسعه مناسبات با منطقه قفقاز و کشور ارمنستان برداشته شده است اما همچنان از ظرفیت‌های متنوع مناسبات استفاده مطلوب نشده است. روابط سیاسی دو کشور در سطح مطلوب رشد یافته است، اما همکاری‌های اقتصادی و آموزشی متناسب با آن توسعه نیافته است و از ضعف‌های زیرساختی رنج می‌برد.» او افزود: «سالانه بیش از یک میلیون نفر در 13هزار آموزشگاه از آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند که می‌تواند فرصتی برای تبادل نیروی کار ماهر و کارشناس با کشور ارمنستان باشد. با توجه به تجربیات ایران در زمینه توسعه مجتمع‌های آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای می‌توانیم همکاری‌های مؤثری در ساخت مجتمع‌های آموزشی به‌ویژه در استان سیونیک(استان همجوار ایران) با یکدیگر داشته باشیم.»

eshghi majid

تجدید ساختار بورس و فرابورس

یک تجدید ساختار در طبقه‌بندی بازارهای بورس و فرابورس نیاز است که بر این اساس نمادها در بازارها جابه‌جا می‌شوند و برای طبقات مختلف دامنه نوسان مختلفی پیشنهاد داده شده است. مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: «افزایش دامنه نوسان از ابتدای سال جاری اجرایی و این افزایش تدریجی یکی از مواردی بود که باعث افزایش نقدشوندگی بازار شد. به‌طوری‌که در نوسان‌های اخیر بازار سرمایه افزایش دامنه نوسان تاثیر خود را به خوبی نشان داد و باعث شد سهم‌ها زودتر به تعادل برسند.» او ادامه داد: «این تصمیم در ۳ ماهه اول سال آینده اعمال و سعی می‌شود دامنه نوسان را تا جایی پیش ببریم که صف خرید و فروشی در بازار وجود نداشته باشد. اگر سامانه‌های معاملاتی اجازه دهند که دامنه نوسان پویا تشکیل شود، دامنه نوسان برداشته می‌شود، اما فعلا سامانه معاملاتی اجازه این کار را نمی‌دهد.»

amrolahi masood

بازار گوشت را آرام می‌کنیم

واردات گوشت تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد تا در بازار ثبات ایجاد شود. مسعود امراللهی، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: «عرضه گوشت گوساله داخلی در چهار تیکه در میادین میوه‌وتره‌بار و صنوف منتخب تهران آغاز شده‌ است. براین اساس نیز قیمت قلوه‌گاه گوساله ۲۰۳ هزار تومان، سردست ۲۰۵ هزار تومان، ران ۲۵۷ هزار تومان و راسته ۲۶۴ هزار تومان است. در تلاش هستیم در روزهای آینده گوشت گوساله داخلی را در استان‌های دیگر نیز توزیع کنیم.» او عنوان کرد: «واردات گوشت نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد تا در بازار ثبات ایجاد شود. توزیع گوشت منجمد ۱۵۰ هزار تومانی همچنان ادامه دارد. توزیع گوشت منجمد قطعه‌بندی‌شده نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود که میانگین قیمت آن ۱۶۵ تا ۱۷۰ هزار تومان است. قرار است به‌زودی توزیع این گوشت در سایر استان‌ها نیز عملیاتی شود.»

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی