| کد مطلب: ۲۷۹۸

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

تکرار ادعاها علیه ایران روابط ایران در مسیر توسعه کنترل مرزهای ایران و ترکیه

avril haines

تکرار ادعاها علیه ایران

مدیر اطلاعات ملی آمریکا با تکرار ادعاها درخصوص انتقال پهپادهای ساخت ایران به روسیه گفت که مسکو به دنبال انواع دیگر تسلیحات ایرانی است. آوریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، در گفت‌وگو با شبکه ان‌بی‌سی ادعای اثبات‌نشده برخی مقامات غربی و آمریکایی مبنی بر انتقال پهپادهای ساخت ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین را تکرار کرد و گفت: «مسکو به‌دنبال دریافت انواع دیگر تسلیحات از سوی تهران است، چیزی که باتوجه به ظرفیت آنها بسیار نگران‌کننده است.» مقامات غربی و آمریکایی و به‌ویژه اوکراینی‌ها با هدف تحت فشار قرار دادن ایران تلاش کرده‌اند پای ایران را به جنگ اوکراین بکشانند و به‌طور مکرر ادعا می‌کنند که روسیه از پهپادهای ساخت ایران در حملات خود علیه اوکراین استفاده می‌کند. این در حالی است که ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

Bagheri

روابط ایران در مسیر توسعه

معاون سیاسی وزیر امور خارجه، روابط ایران با همسایگان، از جمله مناسبات همه‌جانبه با روسیه را در مسیر تحکیم و توسعه ارزیابی کرد. علی‌ باقری‌کنی که برای دیدار و رایزنی با همتای روسی خود به مسکو سفر کرده بود در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما در روسیه، سیاست دولت سیزدهم را توسعه همکاری با همسایگان عنوان کرد و گفت: «این مناسبات در زمینه‌های گوناگون در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است.» وی با اشاره به اینکه «طی یک هفته اخیر به هند، قطر و روسیه سفر کرده است»، افزود: «این سفرها در راستای تحکیم سیاست همسایگی و منطقه‌ای انجام شده است.» وی به رایزنی‌های فشرده با مقامات هند، قطر و روسیه اشاره و تاکید کرد: «رایزنی درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی، بازیابی مناسبات و برقراری نشست‌های مشورتی با مقامات ذیربط این کشورها، هدف اصلی این سفرها بود.» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه «وزارت امورخارجه به عنوان مدیر روابط خارجی، نگاهی ویژه به سیاست تحکیم همسایگی دارد»، افزود: «نگاه دولت این است که روابط با همسایگان توسعه پیدا کند.

mohammad shia al soodani

کنترل مرزهای ایران و ترکیه

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که السودانی به نیروهای مرزبانی این کشور دستور داد تا کنترل مرزهای ایران و ترکیه را برعهده بگیرند. یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در یک نشست خبری تاکید کرد که محمد شیاع‌السودانی، نخست‌وزیر عراق به نیروهای مرزبانی این کشور دستور فوری داد که کنترل خط صفر مرزی با ایران و ترکیه را در اختیار بگیرند و این دستور در راستای پایان دادن به‌درگیری‌های موجود میان گروه‌های مسلح مخالف ایران و ترکیه و نیروهای مسلح دو کشور در اقلیم کردستان عراق است. وی گفت، السودانی دستور داد که امکانات نیروهای مرزبانی از نظر تسلیحاتی و تجهیزات دیگر باید تقویت شود تا این ماموریت به‌خوبی انجام شود. یحیی رسول تاکید کرد: «عراق اجازه نخواهد داد که از خاک این کشور برای تعرض به کشورهای همسایه استفاده شود، ما روابط خوبی با تمام کشورهای همجوار داریم و تلاش می‌کنیم که این روابط را گسترش دهیم، زیرا در راستای منافع عراق و تمام کشورهای همسایه است.» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین بر حفظ حاکمیت عراق و احترام گذاشتن به آن تاکید کرد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی