| کد مطلب: ۶۲۰۸

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

تکرار ادعاهای بی‌اساس زلنسکی

Zelenskyy

تکرار ادعاهای بی‌اساس زلنسکی

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ایران برای هدف قرار دادن زیرساخت‌های اوکراین، گفت که از ایران می‌خواهد در ارسال این پهپادهای مرگ‌بار به روسیه تجدیدنظر کند. وی در ادامه ادعاهای خود افزود که پدافند هوایی کی‌یف اکنون مهارت زیادی در سرنگونی این پهپادها به دست آورده است. به گفته زلنسکی، اوکراین ۹۰۰ فروند از هزار و ۱۶۰ پهپاد را سرنگون کرده است. زلنسکی در پیام ویدئویی خود گفت: «پرسش ساده این است: چه نفعی دارید که شریک جرم روسیه باشید؟»

Jake Sullivan 2

سفری با دستور کار ایران

پایگاه خبری «اکسیوس» از سفر قریب‌الوقوع «ران درمر»، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی و «زاخی هانگبی»، مشاور امنیت ملی این رژیم به آمریکا برای رایزنی درباره ایران خبر داد. به گفته چهار مقام اسرائیلی و آمریکایی، انتظار می‌رود ران درمر و زاخی هانگبی در جریان سفر هفته آینده خود به واشنگتن با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و دیگر مقام‌های بلندپایه آمریکایی درباره آنچه «تهدید هسته‌ای ایران» خوانده شده است، گفت‌وگو کنند. گفت‌وگو درباره توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط از دیگر محورهای این سفر است.

Abdolahian

واکنش آمریکا به امیرعبداللهیان

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در واکنش به گفته حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، درباره تبادل «غیرمستقیم» پیام میان آمریکا و ایران طی هفته‌های گذشته گفت: «به ادعای مکالمات دیپلماتیک یا شایعات درباره گفت‌وگوهای دیپلماتیک که بسیاری از آنها در گذشته دروغین بوده و همچنان دروغین است، پاسخ نمی‌دهیم.» به گفته متیو میلر، آمریکا توانایی ارتباط با ایران و انتقال پیام‌های خود به ایران را در هر زمانی که به نفع ایالات متحده باشد، حفظ می‌کند. او در ادامه گفت، ایالات متحده، هرگز محتوای پیام‌ها یا وسیله انتقال آنها را تشریح نمی‌کند.

Seal of the Central Intelligence Agency

بی‌اطلاعی سیا

اینترسپت با استناد به یک گزارش فوق‌سری که در اوایل سال جاری در پلتفرم دیسکورد به بیرون درز کرد، گزارش داد که سازمان سیا در مورد برنامه و تصمیم اسرائیل برای حمله به ایران اطلاعات دقیقی ندارد. این گزارش، نشان داد که نیروهای اسرائیلی یک رزمایش بزرگ هوایی را در 20 فوریه انجام داده‌اند که احتمالاً به‌منظور شبیه‌سازی حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران بوده است. این گزارش افزود: «سیا از برنامه‌ها و مقاصد کوتاه‌مدت اسرائیل اطلاعی ندارد» و حدس می‌زند که نخست‌وزیر اسرائیل «احتمالاً فکر می‌کند که اسرائیل برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای‌ ایران باید به این کشور حمله کند، ولی با کاهش توان نظامی لازم برای به عقب بردن برنامه غنی‌سازی ایران، مواجه است».

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی