تحلیل احمد زیدابادی از اظهارات آیتالله مکارم شیرازی درباره ارتباط استغفار و خشکسالی
احمد زیدآبادی نوشت: از خودِ آیتالله می پرسم. آیا در تمام این سالها آنچه در قم شهر اقامتگاه شما گذشت بر اساس میزان بود؟ آن هجوم بیسابقه به بیت مرحوم آیتالله منتظری و آن همه اهانتهای زشت و زننده علیه یک مرجع شیعی طغیان علیه میزان نبود؟ آن اهانت به جسد مرحوم سید کاظم شریعتمداری با کدام میزان سازگار بود؟
به گزارش هممیهن آنلاین، احمد زیدآبادی در کانال تلگرامیاش نوشت:
استغفار! توسط چه کسانی و از چه گناهانی؟
آیتالله شیخ ناصر مکارم شیرازی "استغفار" را مایۀ نزول برکات الهی دانسته است.
این کلام برای "اهل ایمان" امری پذیرفته شده است و در متون اصیل دینی هم بر آن تأکید شده است.
در این شرایط ما اما چه کسانی از چه گناهانی باید استغفار کنند که سبب نزول برکات الهی شود؟
آیا همۀ مصائب طبیعی و اجتماعی که امروز گریبان کشور ما را گرفته است، جز نتیجۀ "طغیان علیه میزان" است؟ و مگر میزان چیزی جز قوانین و قواعد حاکم بر طبیعت و جامعه و فرد انسان و در یک کلام موازین عدل و داد و احسان است؟ مگر نفرموده است: "وَ السَّماءَ رَفَعَها وَ وَضَعَ الْمِیزانَ. أَلَّا تَطْغَوْا فِی الْمِیزانِ"؟
چه کسانی علیه میزان در این کشور طغیان کرده و میکنند؟ و چه کسانی به تأیید این طغیان برخاسته و برمیخیزند؟ و چه کسانی در برابر این طغیان سکوت کرده و میکنند؟
استغفار در درجۀ نخست، مستلزم "لِسَانِی مُقِرٌّ بِالذُّنُوبِ" است! این همه بیداد بر این مردم رفت آیا یک بار مُقِرٌّ بِالذُّنُوبِ از زبان کسی شنیده شد؟
از خودِ آیتالله می پرسم. آیا در تمام این سالها آنچه در قم شهر اقامتگاه شما گذشت بر اساس میزان بود؟ آن هجوم بیسابقه به بیت مرحوم آیتالله منتظری و آن همه اهانتهای زشت و زننده علیه یک مرجع شیعی طغیان علیه میزان نبود؟ آن اهانت به جسد مرحوم سید کاظم شریعتمداری با کدام میزان سازگار بود؟
و واکنش آقای مکارم به آن اهانتها چه بود؟
در این روزگار برای عبور از این منجلاب نابسامانیها و مشکلات، ما همه باید استغفار را از خویش آغاز کنیم و آن هم با لِسَانِی مُقِرٌّ بِالذُّنُوبِ. توصیۀ به دیگران برای استغفار مصداق آیتی است که میگوید:
أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنسَوْنَ أَنفُسَکُمْ؟