| کد مطلب: ۴۴۹۶۵

تقابل سازمان‌های خبری با هوش مصنوعی

درحالی‌که موتورهای جست‌وجوی هوش مصنوعی با استقبال کاربران روبه‌رو شده‌اند، تقابل‌ها و تنش‌های این شرکت‌ها با رسانه‌ها و ناشران خبری، رو به افزایش است.

تقابل سازمان‌های خبری با هوش مصنوعی

درحالی‌که موتورهای جست‌وجوی هوش مصنوعی با استقبال کاربران روبه‌رو شده‌اند، تقابل‌ها و تنش‌های این شرکت‌ها با رسانه‌ها و ناشران خبری، رو به افزایش است. در تازه‌تریت تحول، شرکت‌های Dow Jones و New York Post  در شکایتی رسمی ادعا کرده‌اند که استارتاپ هوش مصنوعی پرپلکسیتی، محتواهای تولیدی آن‌ها را بدون مجوز برای تولید پاسخ‌های مدل خود ذخیره و استفاده می‌کند.

هم‌زمان، بی‌بی‌سی نیز اقدام به تهدید قانونی علیه این استارتاپ کرده و درخواست داشته، ضمن حذف داده‌های استفاده‌شده بدون مجوز، پیشنهاد جبران مالی ارائه کند. لوموند، ال‌ایی تایمز و ایندیپندنت با پرپلکسیتی قراردادهای همکاری امضاء کرده‌اند، به‌گونه‌ای‌که برای استفاده از محتوای آن‌ها درآمد تبلیغاتی مشترک دریافت می‌کنند. هفته گذشته نیز روزنامه نیویورک‌‌تایمز پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان در شکایت‌اش از اوپن‌ای‌آی، موفق شد نظر دادگاه را برای ذخیره‌سازی داده‌ها و اطلاعات چت‌بات‌های خود بگیرد. 

به کانال تلگرام هم میهن بپیوندید

دیدگاه

ویژه فناوری
آخرین اخبار