| کد مطلب: ۱۷۶۳۸

واحد دوم نیروگاه بوشهر ۵ سال به تاخیر افتاد

واحد دوم نیروگاه بوشهر ۵ سال به تاخیر افتاد

درحالی‌که براساس قرارداد سازمان انرژی اتمی ایران با شرکت روس‌اتم قرار بود تابستان امسال واحد دوم و سال ۱۴۰۵ واحد سوم نیروگاه اتمی بوشهر وارد مدار شوند، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که این دو واحد نیروگاه اتمی ۵ سال و ۷ سال دیگر به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره روند ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر گفت:  «در ۱۴۰۰ به دلایلی در وضعیت رکود در روند ساخت این دو واحد بودیم اما امروز در همه زمینه‌ها در سایت بوشهر و در کارخانه‌های ایرانی طرف قرارداد اقلام در حال ساخت هستند و از امروز تا پنج سال دیگر واحد اول آماده می‌شود و طی هفت سال واحد دوم. نیروگاه‌های دیگر هم به این شکل و در همین بازه زمانی یک واحد از نیروگاه‌های کارون و از واحدهای دیگر هم یک واحد احتمالاً بتوانیم در مدار قرار دهیم.»

اسلامی در پاسخ به اینکه گروسی اخیراً گفته است به سمت دیپلماسی با ایران و یک توافق جدید باید رفت گفت روابط ایران و آژانس مبنای قانونی دارد و این مبنا ان‌پی‌تی و پادمان جامع است. آژانس در این چارچوب حرکت می‌کند و در همین قالب باید مطالبه داشته باشد و غیر از این نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به ایسنا درباره اینکه برخی معتقدند به لحاظ فنی و مالی و تامین سوخت پشتوانه کافی برای ورود به ساخت نیروگاه‌های اتمی نداریم گفت: «ساخت نیروگاه‌های اتمی بسته به نوع قراردادش متفاوت است. قراردادی که برای نیروگاه بوشهر است آن‌چه در گذشته امضا شده احداث هشت نیروگاه است که تعهد تامین سوخت هم با سازنده است. این قراداد دو بخش دارد؛ یکی‌ داخلی‌سازی و بخش دیگر ساخت در کشور طرف قرارداد است.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی