| کد مطلب: ۱۶۴۵۲

عیسی زارع‌پور:

با سیگنال‌های تلفن همراه محدوده‌ دقیق‌تری از محل حادثه پیدا کردیم

با سیگنال‌های تلفن همراه محدوده‌ دقیق‌تری از محل حادثه پیدا کردیم

وزیر ارتباطات گفت: دو دستگاه تلفن همراه همچنان تا ساعت ۷، ۸ شب روشن بودند و همین امر باعث شد محدوده دقیق‌تری را شناسایی کنیم و در اختیار تیم‌های امدادی و هم تیم‌های پهپادی از جمله تیم پهپادی ترکیه‌ای قرار دادیم.

به گزارش هم‌میهن آنلاین، عیسی زارع پور (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت) به همراه محمد مهدی اسماعیلی-وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- در پی شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد به منظور تشریح ابعداد شخصیتی رییس جمهوری فقید در برنامه تلویزیونی گفت و گوی ویژه خبری حضور پیدا کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به توان فنی به کار گرفته شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در عملیات امداد و جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهوری و هیات همراه تصریح کرد: ما به سرعت تیم فنی ۳۰ نفره‌ای اعم از اپراتورهای ارتباطی و سایر نهادها و مسوولان مرتبط تشکیل دادیم و تمام زیرساخت‌های ارتباطی کشور و توانمندی‌های فنی را بکار گرفتیم که بتوانیم به تیم‌های امدادی کمک کنیم.

وی افزود: ما در همان ابتدا توانستیم موقعیت اولیه را شناسایی کنیم و تقریبا محدوده مثلثی شکل به اضلاع ۷ کیلومتر در ۶ کیلومتر در ۶ کیلومتر شناسایی کردیم که پوشیده از جنگل، مه و باران بود و کار امداد رسانی را سخت می‌کرد.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زارع پور ادامه داد: بر اساس سیگنال‌هایی که دریافت می‌شد سه منطقه را مشخص و مناطق را اولویت بندی کردیم و تمرکز را در نهایت روی اولویت اول گذاشیم و در طی این فرایند توانستیم اطلاعات دقیق‌تری دریافت کنیم و محدوده جستجو را کوچکتر کنیم چرا که دو دستگاه تلفن همراه همچنان تا ساعت ۷، ۸ شب روشن بودند و همین امر باعث شد محدوده دقیق‌تری را شناسایی کنیم و در اختیار تیم‌های امدادی و هم تیم‌های پهپادی از جمله تیم پهپادی ترکیه‌ای که با اخذ مجوزها و فرآیندهای قانونی از نهادهای ذیربط مشغول پایش بود قرار دادیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه واقعا شرایط بسیار سختی بود، خاطرنشان کرد: اگر چه ما در نهایت به محدوده‌ای به قطر حدود یک کیلومتر رسیدیم ولی با توجه به شرایط منطقه و تاریکی هوا، بسیار سخت بود که با روشنایی هوا، نیروهای امدادی توانستند بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داشتند در همان ساعات ابتدایی صبح محل سقوط را شناسایی کنند.

منبع : انتخاب
اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی