| کد مطلب: ۸۸۵۱

دیپلمات‌ها

دیپلمات‌ها

دیدار بورل و امیرعبداللهیان

Josep Borrell

دیدار بورل و امیرعبداللهیان

جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، بامداد دیروز در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با یکدیگر دیدار کردند. براساس بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این دیدار مسائل فوری که روابط دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار داده‌اند مورد اشاره قرار داد و به‌عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام به تحولات اخیر در مورد برجام اشاره کرد. در بیانیه اتحادیه اروپا آمده‌است که بورل به شدت بازداشت خودسرانه تعداد زیادی از شهروندان اتحادیه اروپا، از جمله افراد دوتابعیتی را در ایران به شدت محکوم کرد و خواستار آزادی فوری ایشان شد. براساس این بیانیه موضع اتحادیه اروپا در مورد وضعیت نگران‌کننده حقوق بشر در ایران بدون تغییر باقی مانده‌است. او همچنین از ایران خواست تا در مورد لغو مجوز رسمی تعادید از بازرسان باتجریه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازنگری کند و روابط با آژانس را بهبود ببخشد. براساس این بیانیه در پایان، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر از حکومت ایران خواست که تمامی همکاری‌های نظامی با روسیه در جنگ غیرقانونی و تجاوز علیه اوکراین را پایان دهد.

photo 2023 09 20 16 22 50

افشای هویت دو زندانی مبادله‌شده

درحالی‌که پیش از این رسانه‌ها اعلام کرده‌بودند تصویر و هویت دو نفر از زندانیان تبادل شده دوتابعیتی به دلیل تمایل شخصی آنها منتشر نمی‌شود، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید عکس آنها را منتشر کرد. بلافاصله بعد از انتشار این تصویر نورنیوز رسانه منتسب به شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نام این دو فرد را افشا کرد. به نوشته این رسانه «علاوه بر عماد شرقی، سیامک نمازی و مراد طاهباز، نام دو نفر دیگر رضا بهروزی و فخرالسادات معینی است.»

ahmadian aliakbar 2

توجه ویژه به تحولات قفقاز

وزیر دفاع فدراسیون روسیه که به دعوت رسمی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تهران سفر کرده است، صبح دیروز با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش ایرنا، در دیدار ارتشبد سرگئی‌شویگو، با علی‌اکبر احمدیان، درباره راه‌های گسترش همکارهای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه و مقابله با تهدیدات مشترک بحث و تبادل‌نظر شد. همچنین دو طرف در این دیدار طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد علاقه دو کشور در ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی و به‌ویژه تحولات حوزه قفقاز را مورد بحث و بررسی قرار دادند. در جریان این دیدار، وزیر دفاع روسیه و دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان با تأکید بر گسترش روابط همه‌جانبه میان تهران-مسکو و مبارزه قاطع با تروریسم سازمان‌یافته، دخالت کشورهای فرامنطقه‌ای را بزرگترین عامل ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه‌ ذکر کردند و گسترش همکارهای منطقه‌ای برای نیل به امنیت دسته‌جمعی را از راه‌های مؤثر برای خاتمه دادن به دخالت‌های بیگانگان برشمردند.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی