| کد مطلب: ۱۱۲۵۶

دیپلمات‌ها

abdolahian-(2) امیرعبداللهیان

مصمم در تأمین امنیت منطقه

وزیر امور خارجه گفت: رژیم اسرائیل شهید موسوی را ترور کرد اما چیزی از اهداف جمهوری اسلامی برای تامین حداکثری امنیت در منطقه و ایران نخواهد کاست بلکه ما را در این مسیر مصمم‌تر خواهد کرد. حسین امیرعبداللهیان در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید سیدرضی موسوی در جمع خبرنگاران گفت: شهید موسوی یکی از بهترین‌ نیروهای انقلاب بود. من در همه سفرهایم به سوریه در سال‌های متمادی با این شهید ارتباط داشتم و می‌دیدم صادقانه، صمیمانه و مخلصانه برای تامین حداکثری امنیت ملی و امنیت منطقه در مبارزه با تروریسم تلاش می‌کرد. وی افزود: تردید نکنید که مسیر و راه این شهید ادامه پیدا خواهد کرد. رژیم غاصب این شهید را ترور کرد اما چیزی از اهداف جمهوری اسلامی ایران برای تامین حداکثری امنیت در منطقه و کشورمان نخواهد کاست بلکه ما را در این مسیر مصمم‌تر خواهد کرد. وزیر امور خارجه یادآور شد: البته رژیم صهیونیستی در بیش از ۸۰ روز گذشته دو شکست را متحمل شده است؛شکست اول روز هفتم اکتبر بود در این روز اسرائیل در بُعد سیاسی و امنیتی به تمام معنا فروریخت و در ۸۰ روز گذشته نیز با مقاومت غزه در ابعاد نظامی فروریخت.

Egypt پرچم مصر

احتمال تبادل سفیر میان ایران و مصر

«رخا احمد حسن» عضو شورای امور خارجه مصر جمعه‌شب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه از احتمال بازگشت روابط ایران و مصر به عالی‌ترین سطح خود یعنی تبادل سفیر خبر داد. او با اشاره به تماس تلفنی ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران با «عبدالفتاح السیسی» و تبریک به او جهت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر، گفت که روابط دو کشور به شکل قابل ملاحظه‌ای توسعه یافته است. «رخا احمد حسن» افزود: «در جریان این تماس تلفنی، دو رئیس‌جمهور در خصوص گسترش روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای از جمله موضوع غزه و دریای سرخ با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند.» معاون سابق وزیر خارجه مصر با اشاره به تلاش‌های «هیثم بن طارق» سلطان عمان، گفت که احتمال دارد تبادل سفرا پس از تحلیف «عبدالفتاح السیسی» صورت گیرد.

kanani-(2) کنعانی

واکنش کنعانی به بیانیه تروئیکا

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و سه کشور اروپایی در مورد برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت: همانطور که بارها تأکید شده است، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همواره صلح‌آمیز بوده و خواهد بود.‌ سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بسیار مضحک است که کشورهایی که خود مسئول شرایط فعلی در مورد برنامه هسته‌ای ایران هستند، با قلب واقعیت به‌دنبال تغییر مقصر و قربانی هستند. این کشورها بهتر است به جای فرافکنی و موضع‌گیری‌های سیاسی، بر عملکرد خود در قبال مذاکرات رفع تحریم‌ها در ۲ سال گذشته مروری داشته باشند و نتیجه سیاست‌های غیرسازنده خود را مشاهده کنند. غنی‌سازی در سطح ۶۰ درصد در مراکز غنی‌سازی ایران، همواره متناسب با نیازهای صلح‌آمیز کشور و به‌طور کامل زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و ادامه خواهد داشت. ایران به همه حقوق و تعهدات بین‌المللی خود واقف است و در همین چارچوب، به همکاری‌های خود با آژانس ادامه خواهد داد.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی