| کد مطلب: ۸۷۶۸

سیاستمداران

سیاستمداران

آمادگی برای جنگ طولانی

Jens Stoltenberg

آمادگی برای جنگ طولانی

دبیرکل ناتو در مصاحبه‌ای با اشاره به تداوم حملات کی‌یف به روسیه، توقف سریع جنگ اوکراین را بعید دانست. ینس استولتنبرگ، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مصاحبه‌ای با گروه رسانه‌ای «فونکه» آلمان اظهار کرد: اکثر جنگ‌ها بیشتر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رود، طول می‌کشند، بر این اساس ما باید خودمان را برای جنگی طولانی در اوکراین آماده کنیم. استولتنبرگ گفت: همه ما خواهان صلح سریعی هستیم، البته باید بدانیم اگر (ولودیمیر) زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین و اوکراینی‌ها جنگ را متوقف کنند، اوکراین ناپدید خواهد شد؛ اما اگر (ولادیمیر) پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و مسکو سلاح‌ها را زمین بگذارند، آن زمان به صلح دست می‌یابیم. دبیرکل ناتو درباره بلندپروازی‌های اوکراین برای پیوستن به ناتو گفت: تردیدی وجود ندارد که اوکراین در نهایت به عضویت ناتو درخواهد آمد، کی‌یف در اجلاس سران ناتو در ژوئیه، به ناتو بیشتر نزدیک شد. او تاکید کرد: زمانی که این جنگ تمام شود، ما به تضمین‌های امنیتی برای اوکراین نیاز خواهیم داشت و در غیر این صورت احتمالا تاریخ تکرار می‌شود. استولتنبرگ در مصاحبه خود همچنین از آلمان خواسته است که هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهد.

joe biden 2

دیدار با متحدان روسیه

بایدن قرار است با سران پنج کشور متحد روسیه در حوزه آسیای میانه در نیویورک دیدار کند. این دیدار بین جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و سران این پنج کشور در حالی صورت می‌گیرد که یک اندیشکده حامی ناتو این نشست را فرصتی برای بایدن به‌منظور مقابله با تهدید چین و روسیه در منطقه آسیای میانه توصیف کرده و کاخ سفید نیز تاکید دارد که این نشست علیه هیچ کشوری نیست. بایدن قرار است با سران کشورهای تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان و ازبکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک که در روزهای آتی برگزار می‌شود، دیدار و گفت‌وگویی داشته باشد. نمایندگان این پنج کشور آسیای میانه از ۲۰۱۵ با همتایان آمریکایی خود دیدار کرده‌اند اما نشست نیویورک نخستین باری است که سران این کشورها با هم در یک زمان حضور دارند و برای همین این فرصتی مناسب برای بایدن است تا با همگی آنها دیدار داشته باشد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفته که این گروه درباره مسائل مختلفی مانند امنیت منطقه‌ای، تجارت و ارتباطات و همچنین تغییرات آب و هوایی و اصلاحات در جریان برای بهبود حکمرانی و اجرای قانون صحبت می‌کنند.

Vladimir Putin

هدیه پوتین به اون

کیم جونگ اون پنج فروند پهپاد کامیکازه و یک فروند پهپاد شناسایی را از فرماندار منطقه «پریمورسکی» روسیه دریافت کرد. این هدایا برای کیم جونگ اون، رهبری کره‌شمالی شامل پنج فروند پهپاد کامیکازه (انتحاری) و یک فروند پهپاد "Geran-۲۵" به همراه یک ست کامل زره برای فعالیت‌های تهاجمی است که از قفسه سینه، گردن، شانه‌ها و پاها محافظت می‌کند. این هدایا در حالی به رهبری کره شمالی داده شد که وی و «اولگ کوژه‌مایکو»، فرماندار منطقه پریمورسکی در نمایشگاه شرق دور در جزیره «راسکی» در ولادیووستوک دیدار کردند. امروز رسانه دولتی کره شمالی "KCNA" تصاویری از دیدار کیم با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه که روز شنبه انجام شده بود، منتشر کرد.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی