| کد مطلب: ۲۰۸۵۵

مواد غذایی که باعث ترک سیگار میشود؟

مواد غذایی که باعث ترک سیگار میشود؟

کشیدن سیگار این روزها رواج بسیاری پیدا کرده است و بسیاری از افراد آن را از سنین پایین شروع می‌کنند و این در حالی است که با عوارض سیگار کشیدن آشنا هستند. با این‌حال برخی از افراد به دلیل پزشکی مجبور به ترک سیگار می‌شوند و برخی دیگر به دلایل شخصی تصمیم به انجام این‌کار می‌گیرند.

غذایی که می خورید در هر شرایط بر روی بدن شما تاثیر زیادی دارد؛ این تاثیر هنگام تلاش برای یافتن و مصرف بهترین غذا برای ترک سیگار نیز بسیار مهم است، زیرا برخی از غذاها می توانند میل شما به سیگار را افزایش دهند. با وجود اینکه برخی از غذاها می توانند برای همیشه شما را از سیگار دور نگه دارند همچنان رژیم غذایی رسمی برای ترک سیگار وجود ندارد.

شما می توانید برا اطلاع کامل در خصوص دوره های ترک سیگار با مجموعه کلینیک ترک سیگار  از طریق شماره های زیر در تماس باشید.

مواد غذایی که باعث ترک سیگار میشود؟

شیر مفید برای ترک سیگار

شیر می تواند طعم وحشتناکی به سیگار بدهد. مطالعات نشان می دهد که مصرف یک لیوان شیر درست قبل از کشیدن سیگار می تواند باعث شود فکر کنید سیگار طعم تلخی دارد.

در حالی که هنوز مشخص نیست کدام ماده موجود در شیر چنین اثری را ایجاد می کند، گمان می رود که طعم تلخ نتیجه واکنش شیمیایی بین لاکتوز شیر و دود تنباکو است بنابراین، هر بار که می خواهید سیگار بکشید، یک لیوان شیر بنوشید.

مواد غذایی که باعث ترک سیگار میشود؟

کشمش، انجیر خشک و بادام مفید برای ترک سیگار

این مواد غذایی به راحتی قلیایی بودن بدن را افزایش می دهند، بنابراین تمایل به سیگار را کم کرده، در نتیجه راه ترک سیگار را راحت تر خواهند کرد. بنابراین اگر مقداری آجیل در جیب خود بگذارید، هر بار که به قصد سیگار، دست در جیب می کنید کشمش، انجیر خشک و بادام به جای سیگار در آورید.

جو دوسر مفید برای ترک سیگار

خوردن جو دوسر و فرآورده های آن ممکن است به شما برای ترک سیگار و رهایی از اعتیاد به نیکوتین کمک کند. این ماده غذایی سرشار از فیبر، ویتامین B۱ ( چیزی که برای آرامش اعصاب و روان ضروری است)، ویتامین های E و C و سایر املاح است.

در آزمایشی که در یک جمعیت ۱۳ نفره در هند، انجام گرفته بود، مشاهده شد ۵ نفر از آنهایی که از جو دوسر استفاده کرده بوند به کلی سیگار را ترک کردند و در ۷ نفر، تعداد سیگاری که دود می کردند به نصف کاهش یافته و فقط یک نفر بود که مصرف جو دوسر در او تغییری ایجاد نکرده بود (مقاوم به هر نوع درمان)!! نتیجه آزمایش، یافتن عصاره جو دوسر به عنوان یک ماده موثر در ترک اعتیاد به سیگار بود.

 

مواد غذایی که باعث ترک سیگار میشود؟

ماهی سالمون مفید برای ترک سیگار

مصرف ماهی برای افرادی که می خواهند سیگار را ترک کنند، مفید خواهد بود به ویژه ماهی سالمون صورتی زیرا یک محصول پروتئینی کم چرب است که احساس سیری را ایجاد می کند و حاوی مقدار زیادی عناصر غنی است.

آدامس بدون قند و نعناع مفید برای ترک سیگار

وقتی تمایل به سیگار کشیدن دارید، جویدن آدامس و نعناع می تواند دهان را مشغول کند به علاوه، جویدن آدامس و نعناع معمولاً بیشتر از کشیدن سیگار زمان می برد.همچنین اینکه بدانید در هنگام ترک سیگار از چه خوراکی هایی باید اجتناب کنید نیز به ترک بهتر کمک خواهد کرد.

غذاها و نوشیدنی هایی که طعم سیگار را افزایش می دهد و میل به کشیدن سیگار را بیشتر می کند شامل کافئین، گوشت و غذاهای شیرین یا تند است.

سیر مفید برای ترک سیگار

امروزه سیر، نخستین گیاه دارویی در بین گیاهان است که دارای ماده ضد باکتری و مواد فرار گوگرد و سیلیس و ید است. سیر دارای خواص ضد عفونی کننده بی شمار بوده که از عفونت های تنفسی و مشکلات احتمالی به شدت جلوگیری می کند. ولی مصرف سیر به افرادی که مشکلات گوارشی داشته یا آسپرین مصرف می کنند یا از ناراحتی های پوستی رنج می برند، توصیه نمی شود و به جای آن می توانند از پودر سیر استفاده کنند.

اسفناج مفید برای ترک سیگار

اسفناج و برگ چغندر حاوی اسید فولیک، ویتامینC، بتاکاروتن و قند هستند که به دلیل قلیایی کردن محیط بدن در ترک سیگار موثرند. اثر این مواد به این شکل است که میزان ماده اعتیاد آور نیکوتین را در بدن تا مدتی در سطح بالایی نگه می دارند و در نتیجه نیاز شخص به مصرف نیکوتین را کاهش می دهند، بنابراین افزایش مصرف مواد غذایی که محیط بدن را قلیایی می کنند، در ترک سیگار مفید هستند.

انگور مفید برای ترک سیگار

ممکن است بعد از ترک سیگار هوس خوردن شیرینی کنید و میل به این هوس ها چیز خوبی است زیرا می تواند شما را از دستیابی به سیگار باز دارد البته، این بدان معنا نیست که مرتباً کوکی و شیرینی مصرف کنید.

توصیه می شود به جای خوردن دسرهای فرآوری شده، انگور بخورید زیرا شیرینی آنها به کاهش میل شکر کمک می کند.

لوبیا مفید برای ترک سیگار

ترک سیگار اغلب با افزایش وزن همراه است و شما واقعاً باید مراقب رژیم غذایی خود باشید. دلیل این امر این است که سیگار را با غذا جایگزین می کنید و دست و دهان خود را مشغول نگه می دارید علاوه بر این، ممکن است به تأثیرات نیکوتین در کاهش اشتها و افزایش متابولیسم عادت کرده باشید.

این دو عامل باعث می شود که افراد هنگام سیگار کشیدن در مقایسه با زمان ترک سیگار وزن کمی کمتر داشته باشند.

بنابراین، لوبیا که حاوی فیبر فراوانی است را به رژیم خود اضافه کنید تا همان چیزی باشد که به حفظ وزن سالم بعد از کشیدن سیگار نیاز دارید. سایر غذاهای سرشار از فیبر عبارتند از کنگر فرنگی، کلم بروکلی، تمشک و جو دوسر.

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی