| کد مطلب: ۱۹۷۹۱

آیا بیماران قلبی می‌توانند سفر هوایی داشته باشند؟

آیا بیماران قلبی می‌توانند سفر هوایی داشته باشند؟

یکی از سوالاتی که برای کسانی که مشکل قلبی دارند و قصد سفر دارند پیش می‌آید این است که آیا سفر هوایی برای شان دشوار است و می‌تواند سفر هوایی را انجام دهند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بیماران قلبی می‌توانند سفر هوایی داشته باشند به شرط آنکه یک سری نکات را انجام دهند و همیشه داروهایشان را مصرف کند. سایت خرید بلیط هواپیما تمام این سوالات را به خوبی جواب می‌دهد.

ممنوعیت پرواز برای بیماران قلبی

بیمارانی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند در هفت روز اول بیماری‌شان اجازه سفر هوایی ندارد ولی به مدت ۱۰ تا ۱۱ روز بعد از عمل میتوانند سفر هوایی انجام دهند. در واقع سفر هوایی برای بیمارانی که داروهای کنترل شده می‌خورند هیچگونه مشکلی ندارد.

افرادی که جراحی قلب انجام دادند تا ۳۰ روز اجازه پرواز ندارد بنابراین فقط می‌توانند زیر نظر پزشک با اجازه پزشک سفر هوایی انجام دهند. افرادی که تعویض دریچه قلب انجام داده اند به مدت ۲۱ روز ممنوعیت سفر هوایی دارند. افرادی که آنژیوگرافی عروق کرونر را انجام دادند تا ۴۸ ساعت از انجام سفر هوایی معاف هستند. 

قبل از خرید بلیط، این کارها را انجام دهید

  1. بهتر است اگر از مشکلات قلبی رنج می‌برید قبل از سفرتان آمادگی‌های لازم را انجام دهید. فعالیت‌های ورزش را در طول سفر انجام دهید.
  2. بهتر است در زمان‌های قبل از سفر پیاده‌روی کنید.
  3. وزنتان را کنترل کنید.
  4. سعی کنید از رژیم غذایی سالم استفاده کنید که این کار به آمادگی جسمانی شما کمک می‌کند.
  5. همچنین بهتر است از قرص‌های آرامبخش زیر نظر پزشک استفاده کنید تا هیچ گونه استرسی در حین پرواز برای شما صورت نگیرید.
  6. قبل از انجام پرواز از دمای هوا مطمئن شوید و ببینید که مقصد گرم است یا سرد.
  7. با قرار گرفتن در معرض گرما افزایش ضربان قلب بیشتر می‌شود بنابراین بهتر است در فصولی مثل پاییز و پاییز و بهار که هوا معتدل تر است سفر کنید.

66

  1. همچنین تمام قرص‌هایی که مصرف می‌کنید را با خود ببرید.
  2. مایعات مناسب استفاده کنید.
  3. همچنین لباس مناسب با خود ببرید.
  4. مدت بیرون بودن در هوای سرد را محدود کنید.
  5. از سیگار کشیدن و خوردن مشروبات الکلی جداً خودداری کنید.
  6. بدنتان گرم و خشک نگه داشتن نگه داشته باشد

ناگفته هایی از پرواز بیماران قلبی

  • اگر شما آترواسکلروز ( تصلب شرایین) دارید ، حتما باید قبل از سفر از لحاظ وضعیت قلبی بررسی شوید.
  • بهتر است باز بودن رگ‌هایتان مورد تایید قرار بگیرد.
  • اگر در طول یک سال اخیر ، جواب آنژیوگرافی یا قلب شما منفی بوده است و علائم جدید قلبی ندارید ، می‌توانید با ادامه مصرف داروهای قبلی‌تان به سفر بروید.
  • اگر شما در طول شش ماه اخیر، تحت جراحی‌ بای‌پس عروق کرونر قرار گرفته‌اید، می‌توانید بارعایت موارد زیر به سفر تان بپردازید، البته مثل هر جراحی قلب دیگر، بهتر است تا سه هفته بعد از جراحی به استراحت بپردازید، سپس اقدام به سفر کنید،
  • اگر علاوه بر بیماری قلبی‌تان به دیابت نوع یک و دوم هم مبتلا هستید بهتر است زیر نظر پزشک سفر هواییتان را اغاز کنید.
  • از نشستن طولانی مدت در پرواز جلوگیری کنید بهتر است که مدت طولانی پرواز نکنید و مقصدی را انتخاب کنید که زمان پرواز آن کم است.
  • اگر قصد سفر دارید بهتر است ارتفاع را در نظر بگیرید اگر هواپیما از منطقه مثل دریا که ترس را برای مسافر به همراه می‌آورد وعبور می‌ کند بهتر است این سفر را انجام ندهید که در حین سفر از نگاه کردن به دریا خودداری کنید و با قرار گرفتن در ارتفاعات برای بیمارانی که از مشکلات قلبی رنج می‌برند یک کار بسیار خطرناک است.
  • اگر شما دارای دستگاه ضربان ساز قلبی یا پس میکر در قلبتان ، باید اطلاعات لازم راجع به ان داشته باشید و همچنین راه‌های گرفتن نبض فشار خون را بلد باشید.

77

  • به شما پیشنهاد می‌کنم که اگر از بیماری قلبی رنج می‌برید داروهایتان را از اندازه ای که هست بیشتر ببرید. در یک ساک دستی داروهای مورد نیاز روزانه‌تان را قرار دهید و در یک ساک دستی دیگر داروهایی که کمتر استفاده می‌شوند را با خود ببرید.
  • بر روی آنها بنویسید که چه دارویی برای چه کاری است تا اگر در زمان سفر از مشکلات قلبی رنج بردید مهماندار هواپیما یا افراد دیگر بدانند که چه قرص و داروی را به شما بدهد تا از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.
  • اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که از مشکلات قلبی عروقی رنج می‌برید، ما به شما دوستان عزیز پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از بیماران قلبی که قبلا سفر کرده اند کمک بخواهید ایشان به دلیل اینکه تجربه ان‌ها در طول سفر بیشتر است به شما کمک می‌کنند تا بهترین سفر را انجام دهید و خطری شما را تهدید نمی‌کند.
  • اگر به فشار خون مبتلا هستید، ممکن است فشار شما افزایش یابد ولی در نهایت بدن شما با شرایط جدید تطبیق می‌یابد بنابراین اصلا نگران نشوید.

بنابراین اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که از مشکلات قلبی رنج می‌برید و هنوز نمی‌دانید که چه کاری انجام دهید که به نفع تان باشد و از مشکلات قلبی رها شوید پیشنهاد می‌شود که با مشاوران فروش سایت خرید بلیط هواپیما صحبت کنید ایشان شما را به خوبی راهنمایی می‌کنند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی