| کد مطلب: ۱۹۷۴۰

بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین برای لاغری را بدانید!

بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین برای لاغری را بدانید!

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین چه موقعی است؟ در ادامه به معرفی بهترین قرص مولتی ویتامین برای لاغری میپردازیم.

لاغر شدن اصولی دارد و اگر بخواهید بدون برنامه و الکی اقدام به لاغری کنید، آسیب می‌بینید. فکر نکنید که صرفا با غذا نخوردن یا استفاده از قرص‌های لاغری تبلیغی می‌توانید لاغر شوید. هر کاری اصولی دارد. یکی از این اصول، فراموش نکردن مولتی‌ویتامین‌ها است. در این مقاله قرار است بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین برای لاغری را بدانید.

کدام ویتامین ها و مولتی‌ویتامین ها برای لاغری مناسب است؟

برای لاغر شدن لازم است تا هم رژیم غذایی خود را تغییر دهید و هم ورزش کنید. این دو در کنار هم می‌توانند شما را به هدف کاهش وزن برسانند. در این میان لازم است حواستان به ویتامین‌های بدن خود باشد. 

ویتامین‌ها کمک می‌کنند تا سلامت بدن در مسیر لاغری دچار افت نشود. ویتامین‌ها با کاهش جذب چربی در بدن به روند لاغری کمک می‌کنند. این ویتامین‌ها اشتها را کاهش می‌دهند و با بالا بردن متابولیسم بدن و سوزاندن کالری بیشتر، لاغری را به شما هدیه می‌دهند.

مهمترین ویتامین‌های مسیر لاغری، ویتامین‌های گروه B هستند. این ویتامین‌ها همگی نقش تامین کننده انرژی بدن را دارند و در متابولیسم دخالت می‌کنند. ویتامین‌های گروه B همزمان با کنترل اشتها روی سیستم عصبی و ایمنی بدن نیز تاثیر مثبت دارند.

پس از خانواده B، ویتامین C، ویتامین D، و ویتامین E نیز به لاغر شدن کمک می‌کنند. این ویتامین‌ها انرژی لازم بدن که در زمان ورزش یا رژیم افت می‌کند را تامین می‌کنند و اجازه نمی‌دهند بدن دچار ضعف شود. برای داشتن تمام این ویتامین‌ها به صورت یکجا می‌توانید از مکمل‌های مولتی‌ویتامین استفاده کنید. ب

چه زمانی مولتی‌ویتامین لاغری بخوریم؟

زمانی که قصد دارید رژیم لاغری بگیرید و وزن خود را کاهش دهید، از مولتی‌ویتامین‌های لاغری غافل نشوید. برخی مولتی‌ویتامین‌ها باید همراه غذا خورده شوند تا اشتها را کاهش دهند. برخی باید بعد از غذا خورده شوند تا جلوی جذب چربی را بگیرند با با بالا بردن سوخت و ساز بدن، کالری اضافی را دفع کنند.

مولتی ویتامین‌ها وقتی به داد انسان می‌رسند که مواد مغذی، ویتامین‌ها، مینرال‌ها و مواد معدنی به درستی از طریق مواد غذایی جذب بدن نمی‌شوند. به طور مثال وقتی بتا کاروتن که باید تبدیل به ویتامین A شود به اندازه کافی دریافت نمی‌شود و فرد دچار عوارض آن می‌شود، مولتی ویتامین به کمک می‌آید. همچنین آنتی اکسیدان‌هایی مانند E و C نیز معمولا کمتر از طریق مواد غذایی در بدن تولید می‌شوند و فرد به مصرف مولتی ویتامین نیاز پیدا می‌کند.

برای کسانی که همزمان با رژیم غذایی ورزش می‌کنند، بسته به نوع مولتی‌ویتامین می‌توانند قبل از تمرین یک دوز مصرف کنند تا سوخت و ساز بدنشان بالا رود. بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین برای لاغری باید با توجه به شاخص توده بدنی و سبک زندگی تعیین شود. معمولا باید ابتدا با پزشک تغذیه مشورت کنید تا بدانید باید این مولتی‌ویتامین‌ها را چطور مصرف کنید.

بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین برای لاغری

زمانی که قصد لاغر شدن دارید، مولتی‌ویتامین‌ها کمک می‌کنند تا کالری بیشتری نسبت به زمان‌های عادی بسوزانید. مطالعات نشان می‌دهد بهترین قرص مولتی ویتامین برای زنان به کاهش و وزن و استپ وزنی کمک می‌کنند. بااین‌حال زمان مصرف در این مولی ویتامین‌ها مهم است. برخی مولتی‌ویتامین‌ها هم روی کاهش وزن و هم افزایش وزن موثر هستند.

مصرف قرص مولتی ویتامین

برخی از آن ‌ها را اگر قبل از غذا بخورید باعث پرخوری می‌شوند، اما اگر همراه غذا خورده شوند جلوی اشتها را می‌گیرند. در این میان برخی مولتی‌ویتامین‌های مینرال که هم ویتامین و هم مواد معدنی دارند برای جذب چربی مناسبند. درحالی‌که اگر بعد از غذا خورده شوند مانع جذب چربی غذا می‌شوند.

بهترین زمان مصرف برای مولتی‌ویتامین‌هایی که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند، پیش از تمرین است. همچنین اگر قصد دارید در رژیم غذایی خود مولتی‌ویتامین لاغری استفاده کنید، بهتر است آن‌ها را همراه یا قبل از غذا بخورید.

مولتی‌ویتامین لاغری و آنچه نباید همراه آن مصرف شود

بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین لاغری وقتی است که همزمان با تغییر عادات غذایی، ورزش می‌کنید. در غیر این صورت این مکمل‌ها نمی توانند کار زیادی از پیش ببرند. باید توجه داشته باشید که در رژیم لاغری و وقتی دارید از مولتی‌ویتامین استفاده می‌کنید، مواد غذایی مضر را مصرف نکنید. از مصرف الکل و مواد مخدر بپرهیزید.

علاوه بر این نباید مواد مغذی و غذاهایی که برای بدن لازم هستند را حذف کنید. حذف مواد غذایی کارایی مولتی‌ویتامین‌ها را کاهش خواهد داد و نتیجه مطلوبی از مصرف مولتی‌ویتامین لاغری نخواهید گرفت.

بهتر است پیش از دانستن بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین لاغری با پزشک یا داروساز مشورت کنید. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، پزشک را در جریان قرار دهید تا موجب آسیب نشود. برخی داروهای مولتی‌ویتامین لاغری باید با احتیاط بیشتری در بیماران کلیوی مصرف شود. همچنین نباید از دوز توصیه شده بیشتر استفاده شوند.

زمان مصرف مولتی‌ویتامین لاغری برای زنان

زنان باردار از مصرف مولتی‌ویتامین لاغری منع شده‌اند. به همین دلیل بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین برای لاغری برای زنانی پیشنهاد می‌شود که باردار یا شیرده نیستند و در هفته حداقل سه روز ورزش می‌کنند.

مولتی‌ویتامین‌های لاغری برای زنان بهتر است حداقل 30 دقیقه قبل از تمرین یا غذا با آب فراوان مصرف شود. این مولتی‌ویتامین‌ها هم به لاغری کمک می‌کنند و هم روی افزایش انرژی اثر دارند.

مردان مولتی‌ویتامین لاغری را چه زمانی مصرف کنند؟

مصرف مولتی ویتامین برای مردان

بسته به رژیم غذایی و سبک ورزش، مردان می‌توانند طیف وسیعی از مولتی‌ویتامین‌های لاغری به صورت پودر، ساشه، قرص و کپسول یا ویال استفاده کنند. بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین لاغری برای مردان قبل از ورزش است. همچنین اگر قرص لاغری مولتی‌ویتامین همراه غذا تجویز شده است، باید قبل از غذا همراه آب فراوان مصرف شود. 

مولتی‌ویتامین های مناسب لاغری و زمان مصرف آن ها

بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین برای لاغری در وهله اول باید طبق نظر پزشک تغذیه تعیین شود. در قدم دوم می‌توانید از پزشکان و مشاوران داروخانه ها کمک بگیرید. در داروخانه آنلاین داروهوم بهترین مکمل‌ها برای لاغری وجود دارد. برخی از آن‌ها همراه دوز مصرف در زیر آمده است.

  • قرص ال کارنیتین و آ ال آ یوروویتال: روزانه یک عدد همراه آب کافی.
  • کپسول ردوکسا نوتراکس: روزانه دو بار صبح و شب، ۳۰ دقیقه قبل از غذا همراه یک لیوان آب.
  • قرص کروم ۲۰۰ میکروگرم یوروویتال: روزی یک قرص به همراه آب فراوان.
  • کپسول سافت ژل سی ال آ ۱۰۰۰ دانا: روزی سه کپسول، ۳۰ دقیقه قبل از غذا همراه آب فراوان.

ذکر این نکته ضروری است که مولتی‌ویتامین‌ها همانطور که به لاغری کمک می‌کنند، می‌توانند باعث افزایش اشتها و چاقی نیز شوند، به همین دلیل مهم است که بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین برای لاغری را بدانید.

سخن آخر

در پایان بد نیست به این جمله از سایت healthline اشاره کنیم که اگر کاهش وزن به آسانی مصرف مکمل بود، می توانستیم روی مبل بنشینیم و در حالی که مکمل تمام کار را انجام می داد، نتفلیکس را تماشا کنیم.

If weight loss was as easy as taking a supplement, we could just settle on the couch and watch Netflix while the supplement did all the work.

زمانی که برای لاغر شدن تلاش می‌کنید، باید در کنار تغییر عادات غذایی ورزش هم کنید. کم خوری به تنهایی نمی‌تواند شما را لاغر کند و حتی ممکن است باعث بروز عوارض نیز شود. در این میان مصرف مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی را نباید فراموش کنید. مولتی‌ویتامین‌ها می‌توانند در روند لاغری به شما کمک کنند. بهترین زمان مصرف مولتی‌ویتامین برای لاغری را بدانید و در روز از آن‌ها استفاده کنید تا معجزه آن‌ها را ببینید.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی