| کد مطلب: ۲۰۶۱۹

انتقاد امام جمعه یاسوج به احداث سد

انتقاد امام جمعه یاسوج به احداث سد

امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با احداث سد آب و هوای و محیط زیست کوه دنا به هم می‌خورد و این کوه که همچون یخچال است برفگیری و باران آوری اش با مشکل مواجه می شود.

ایسنا نوشت:

آیت الله سید نصیر حسینی ر خطبه‌های نماز جمعه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳ یاسوج با اشاره به تخریب محیط زیستی کوه دنا با ساخت سد افزود: مردم از این مسئله نگران هستند و این نگرانی به‌جاست.

وی اظهار کرد: امروز کوه دنا مثل یک یخچال عمل می‌کند برف ساز و باران آور است  طبق به بررسی‌های صورت گرفته و نظر کارشناسان اگر از یک طرف سد خرسان ۳ و از طرفی سد ماندگان احداث شود آب و هوا و محیط زیست کوه دنا به هم می‌خورد و با مشکل مواجه می‌شویم.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه برف‌گیری و باران آوری که در گذشته در کوه دنا و منطقه داشتیم با انجام چنین کاری دیگر را نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: کوه دنا سرچشمه بسیاری از رودخانه‌ها و آبشارها برای کشور است بنابراین اگر می‌خواهیم سدی ایجاد کنیم و کاری در این زمینه انجام دهیم باید مسائل محیط زیستی را مورد توجه قرار دهیم.

حسینی با تاکید بر اینکه مسئله کوه دنا موضوع ساده‌ای نیست، تصریح کرد: کوه دنا نامی جهانی و اثری جهانی بر مسئله محیط زیست دارد و باید این مسائل مورد توجه باشد و در این خصوص غفلت نکنیم.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی