فروش نمونه اولیه فراری لافراری با قیمت نزدیک به یک میلیون دلار
نمونه آزمایشی فراری لافراری با موتور V۱۲ و شاسی اصلاح شده که در توسعه هایپرکار مشهور به کار رفته، در حراجی RM Sotheby’s با قیمت تخمینی ۹۰۰ هزار تا ۱.۲ میلیون دلار عرضه میشود.

به گزارش هم میهن آنلاین و به نقل از خبر آنلاین، امیرمسعود عابدین: برای بسیاری از علاقهمندان به خودرو، فراری لافراری به عنوان اوج سهگانه مقدس ابرخودروها شناخته میشود. با فروش برخی نمونهها با قیمتی بیش از ۴ میلیون دلار، این شهرت با برچسب قیمت بالایی همراه است.
یکی از نمونههای اولیه که در توسعه لافراری استفاده شده، میتواند یک جایگزین جذاب برای این هایپرکار باشد؛ مانند این نمونه آزمایشی اولیه که با نام F۱۵۰ Muletto M۴ شناخته میشود.
این نمونه اولیه که در اصل یک فراری ۴۵۸ ایتالیا به حساب میآید، دارای یک شاسی آلومینیومی است که به شدت اصلاح شده تا بتواند موتور ۶٫۳ لیتری V۱۲ را در خود جای دهد که در نهایت در لافراری به کار رفت. این موتور ۷۸۹ اسب بخار قدرت تولید میکرد که یک جهش بزرگ نسبت به موتور V۸ با ۵۶۲ اسب بخار قدرت در ۴۵۸ بود.
با توجه به اینکه این خودرو به عنوان یک نمونه آزمایشی استفاده میشد، بیشتر پنلهای بدنه اصلی ۴۵۸ با قطعات اضافی زشت، از جمله یک قسمت جلوی متفاوت و کاپوت، جایگزین شدهاند. در عقب نیز داستان مشابهی وجود دارد، جایی که تنها چراغهای عقب و دریچههای هوا متعلق به ۴۵۸ اصلی هستند. در حالی که نمای بیرونی عجیب به نظر میرسد، فضای داخلی بیشتر یک ۴۵۸ ایتالیا استاندارد است، البته به جز یک باتری در محل قرارگیری پای سرنشین.
RM Sotheby’s مسئولیت این فروش را بر عهده دارد و تخمین میزند که این نمونه اولیه بین ۹۰۰ تا ۱٫۲ میلیون دلار به فروش برسد. این مبلغ کمی نیست، به خصوص برای خودرویی که هرگز نمیتوان از آن برای تردد در جاده استفاده کرد. با این حال، در مقایسه با قیمت یک لافراری واقعی، این خودرو فرصتی نادر برای داشتن یک قطعه مستقیم از داستان توسعه لافراری است.
چندین نمونه اولیه LaFerrari در طول سالها به فروش رفتهاند و همین خودرو سه سال پیش توسط حراجی Mecum فروخته شد. در آن زمان، ۷۱۵ هزار دلار قیمت داشت که در مقایسه با قیمت فعلی بیش از ۱٫۲ میلیون دلار، یک معامله نسبتاً ارزان نسبت به لافراری به نظر میرسد.