| کد مطلب: ۲۱۸۵۵

بازگشت 1100 لوح هخامنشی به ایران

بازگشت  1100 لوح هخامنشی به ایران

همزمان با استرداد 1100 قطعه از الواح هخامنشی که با پرواز ریاست‌جمهوری از آمریکا به ایران منتقل شد، علی دارابی، معاون میراث فرهنگی و قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که برای تشریفات تحویل این آثار در فرودگاه حضور داشت، گفت:‌ این ششمین مرحله از بازگشت الواح و گل‌نبشته‌های هخامنشی از آمریکاست که در این مرحله ۱۱۰۰ قطعه از این گل‌نبشته‌ها به کشور برگردانده شد.

همزمان با استرداد ۱۱۰۰ قطعه از الواح هخامنشی که با پرواز ریاست‌جمهوری از آمریکا به ایران منتقل شد، علی دارابی، معاون میراث فرهنگی و قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که برای تشریفات تحویل این آثار در فرودگاه حضور داشت، گفت:‌ این ششمین مرحله از بازگشت الواح و گل‌نبشته‌های هخامنشی از آمریکاست که در این مرحله ۱۱۰۰ قطعه از این گل‌نبشته‌ها به کشور برگردانده شد.

به گزارش ایسنا، دارابی افزود: این الواح به موزه ملی ایران منتقل می‌شود و تا ۷۲ ساعت قرنطینه خواهد بود و پس از آن هیئت از کارشناسان با آنکه الواح قبلاً (از سوی موسسه شرق‌شناسی شیکاگو) ‌خواند شده، اما دوباره آنها را خوانش می‌کنند. این الواح از دو هفته آینده برای عموم مردم قابل نمایش و بازدید است.

دارابی افزود:  پیش‌تر در پنج مرحله و درمجموع ۶۸۶۸ گل‌نبشته به کشور بازگردانده شده بود که مرحله پنجم آن سال قبل بود که ۳۵۰۶ گل‌نبشته از آمریکا به ایران استرداد شد. در این مرحله ۱۱۰۰ قطعه دیگر از الواح هخامنشی به ایران بازگشته و مابقی الواح را نیز طرف آمریکایی متعهد شده است در بازه زمانی که وجود دارد، برگرداند.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی