| کد مطلب: ۲۳۴۵۱

جزییات درخواست برخی نمایندگان در جلسه با پزشکیان درباره ظریف

جزییات درخواست برخی نمایندگان در جلسه با پزشکیان درباره  ظریف

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار نمایندگان مجمع تهران با نمایندگان، برخی از نمایندگان درخواست داشتند آقای رئیس جمهور حکم آقای ظریف را لغو و به قانون تمکین کنند.

به گزارش هم‌میهن، احمدنادری ، درباره دیدار مجمع نمایندگان تهران با رئیس جمهور گفت: جلسه مجمع نمایندگان تهران با آقای پزشکیان ریاست جمهور برگزار شد و این جلسه در فضای بسیار صمیمانه‌ای صورت گرفت. نمایندگان همه شهرستان‌های تهران به اضافه اکثر نمایندگان حوزه انتخابیه حضور داشتند. اغلب نکاتی هم که مطرح شد پیرامون حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و سایر شهرستان‌ها بود.

استاندار تهران غیرسیاسی باشد

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در جلسه بیشتر پیرامون مشکلات حوزه انتخابیه تهران بحث شد، عنوان کرد: از کمبودها و مسائل زیرساختی گرفته تا لزوم تعیین استاندار قوی برای تهران بحث و صحبت شد. این‌که استانداری انتخاب شود که برای تهران کار کند، کار سیاسی نکند و به نوعی استاندار غیرسیاسی باشد.

وی ادامه داد: بحث‌های پیرامون معضلات و آسیب‌های اجتماعی اعم از آسیب‌های کلاسیک و نوظهور، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اتباع بیگانه، ترافیک و آلودگی هوا، طرح‌های نا‌تمام عمرانی و مشکلات زیرساختی و فرهنگی تهران در این دیدار مطرح شد.

حکم ظریف را لغو کنید 

نادری ادامه داد: بحث‌های حاشیه‌ای هم که بیشتر ملی بودند مطرح شد، مانند بحث آقای ظریف؛ آنچه که برخی از نمایندگان تهران مطرح کردند این بود که طبق آخرین قانونی که می‌گوید فرزندان مسئولانی که در دولت می‌خواهند منصوب شوند نباید تابیعت خارجی داشته باشند، عمل شود و در واقع آقای ظریف را مصداق بارز نقض این قانون می‌دانستند. برخی از نمایندگان درخواست داشتند آقای رئیس جمهور این حکم را لغو و به قانون تمکین کنند، رئیس‌جمهور هم پاسخی دادند که اگر صلاح بدانند مطرح می‌کنند. 

اصلاح لایحه مشاغل حساس سرمایه اجتماعی رئیس‌جمهور را کم می‌کند 

وی با اشاره به ارسال لایحه از سوی دولت به مجلس برای تغییر در قانون مشاغل حساس ادامه داد: ۲ هفته است که لایحه از سوی دولت به مجلس برای اصلاح این بند از مشاغل حساس ارسال شده است تا در صحن در مورد این مشاغل تجدیدنظر شود، ما هنوز در صحن علنی مطرح نکرده‌ایم و حتی فکر می‌کنم اعلام وصول هم نشده باشد. روال باید در مجلس طی شود و اگر نیاز است که قانون تغییر کند، باید با نظر نمایندگان صورت گیرد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی از نمایندگان معتقد بودند آقای پزشکیان با ارسال این لایحه سرمایه اجتماعی خودشان را که در حال حاضر در اوج است کم می‌کند و اگر اصرار دولت بر این لایحه باشد، دولت سرمایه اجتماعی خودش را کاهش خواهد داد.

تشکیل کارگروه‌هایی برای بررسی موضوع اتباع غیرمجاز در مجنع نمایندگان تهران

وی در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون اتباع بیگانه در جلسه نمایندگان با رئیس‌جمهور، اظهار داشت: بحث اتباع هم از سوی برخی از نمایندگان تهران مطرح و تاکید شد که ساماندهی اتباع یک کار جدی است و باید صورت گیرد.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اتباع مجاز که کاری نداریم اما اتباع غیرمجاز بسیار زیاد شده‌اند و این موضوع در جلسه مجمع نمایندگان تهران با رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و قرار بر این شد که کارگروه‌های مختلفی برای این موضوع در مجمع نمایندگان تهران تشکیل شود آنان نظرات خودشان را به صورت مکتوب به رئیس‌جمهور ارائه دهند تا برای اجرایی شدن کمک کنند.

وی گفت: در مجموع جلسه کاملا در فضای دوستانه پیش رفت. بحث آقای پزشکیان هم این بود که از هر راهی برای حل مشکلات تهران استقبال خواهیم کرد تا مشکلات حل شود.

 

منبع : ایلنا
اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی