| کد مطلب: ۲۲۹۴۱

علم‌الهدی:

مساله بی‌حجابی پرچم دشمن برای نفوذ است

مساله بی‌حجابی پرچم دشمن برای نفوذ است

امام جمعه مشهد گفت: دشمن‌ مسیر نفوذ در عرصه فرهنگی و اساس دین را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش هم‌میهن آنلاین و به نقل از مهر، سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته ۲۰ مهر ماه که در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، ضمن تبریک میلاد مسعود امام عسکری علیه‌السلام‌، اظهار کرد: ‌ از حماسه ارزشمند ملی و مردمی شما مردم در هفته گذشته در شرکت در نمازجمعه مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر دارم.

امام جمعه مشهد‬ با اشاره به حضور آحاد مردم از سراسر کشور به خصوص‌ از مشهد و شهرهای مختلف خراسان در این مناسک‌، ادامه داد: آنچه دشمن را به زانو درآورده و نسبت به همه آمالش او را ناامید می‌کند شما مردم و حماسه ایست که شما ایجاد می‌کنید‌ ‌این چیزی است که جز این کشور در هیچ کجای دنیا وجود ندارد.

حماسه‌آفرینی مردم، دشمن را مأیوس می‌کند

وی اضافه کرد: همین حماسه آفرینی‌ها و هیجان‌سازی‌های شما مردم انقلابیِ به پا خاسته است که دشمن را مأیوس کرده و به عقب می‌راند‌، ‌ این قدرت شما در حمایت از دین، ‌ انقلاب و ولایت، بزرگ‌ترین قدرتی است که دشمن از پس آن برنمی‌آید.

علم الهدی با بیان این‌‎که بعضی از ائمه علیها سلام نقش‌آفرینی‌های بزرگی در تداوم مکتب و تداوم اسلام داشتند که متأسفانه نه تنها بر شیعه بلکه برای دنیای اسلام و فرا اسلام نیز پوشیده است، گفت: با این که دوران امامت امام هادی علیه‌السلام و امام عسکری علیه‌السلام، در تاریک‌ترین و سیاه‌ترین خفقان‌های حکومت ظلم گذشت، اما نقش بزرگی در تداوم مکتب ایفا کردند.

آماده‌سازی شیعه برای دوران غیبت

امام جمعه مشهد افزود: سازماندهی شیعه به‌وسیله امام عسکری و امام هادی علیها سلام به وقوع پیوست و طوری شیعه را تربیت کردند که شیعه آماده دوران غیبت معصوم و امام بشود تا در دوران غیبت امام‌‌ شیعه بتواند سالیان دراز بدون این که امام خود را ببیند‌، هم مکتب را حفظ کند و هم خود را در عرصه ایمان حفظ کند.

وی‬ با بیان این‌که شیعه بعد از امام عسکری‌ امام ندید و تا امروز بیش از هزار و ۱۸۰ سال است بدون امام‌ زندگی شیعه‌گری‌، ایمانی و دینی خود را ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: کار امام هادی و امام عسکری علیه‌السلام این بود که محور حرکتی را‌ جریان و مکتب قرار دادند، نه شخص؛ ‌ ‎در وسط میدان جنگ احد فریاد زدند «پیغمبر کشته شد» و در مقابل‌ به دستور پیغمبر، مسلمانان شعار دادند «اگر پیغمبر کشته شده، خدای پیغمبر کشته نشده»،‌ امام عسکری نیز همین کار را کردند.

محور انقلاب اسلامی مکتب بود نه شخص

علم‬ الهدی‬ با تأکید بر این‌که شیعه تا امروز نیز همین مسیر را طی کرده است، بیان کرد: نقش علما و فقها نیز در طول تاریخ این بوده که تنها جریان و مکتب را تبیین کنند و اصول مکتب را به مردم بشناسانند، این وضع را امام عسکری ایجاد کردند و انقلاب اسلامی ما نیز در همین ریل به راه افتاد‌ از ابتدا، محور انقلاب شخص نبود.

امام جمعه مشهد به رهبری انقلاب توسط امام راحل اشاره و ابراز کرد: اگر بنا بود محور انقلاب اسلامی شخص باشد، هیچ شخصی بالاتر از خود امام برای انقلاب نبود، همه دنیا حساب کرده بود روزی که امام از دنیا برود، انقلاب نیز از بین می‌رود اما سی و چند سال از رحلت امام می‌گذرد و امروز جریان انقلاب ما قوی‌تر از زمان حیات امام بزرگوار جاری است و در دنیا جولان دارد.

وی با بیان این‌که مردم به‌دنبال خط و جریان هستند‌‌، نه شخص، تصریح کرد: با این تفکر هرچه از ما شخص بکشند، ‌ مکتب ضربه نمی‌خورد همانطور که از روز اول انقلاب تا امروز هرچه شهید همچون شهید مطهری و شهید بهشتی، شهید صدر و دیگر شهدای بزرگ از دست دادیم و آخرینش هم شهید نصرالله بود‌ نه تنها به انقلاب ضربه نزد بلکه باعث توسعه انقلاب هم شد.

شهادت اشخاص به جریان و مکتب اسلام ضربه نمی‌زند

علم‬ الهدی‬ با تأکید بر این‌که هرچه خون شهید پای درخت انقلاب ریخته شود، ‌ درخت انقلاب تناورتر می‌شود، ابراز کرد: خون شهید دل‌ها را به هم پیوند می‌دهد، شانه‌ها را به هم می‌چسباند و حماسه‌سازی را در مردم ایجاد می‌کند و سبب می‌شود حماسه‌ای عظیم همچون جمعه گذشته در این کشور اتفاق بیفتد‌ چون محور حرکت‌ها جریان است، شهادت‌ها به ما ضربه نمی‌زند و نمی‌تواند از توان مکتب و انقلاب ما در دنیا‬ کم کند.

امام جمعه مشهد مقدس یادآور شد: این واقعیت را دشمن هم فهمیده که جنایت‌ها و کشتن‌ها نه تنها از قدرت مکتب کم نمی‌کند بلکه به قدرت خط و مکتب می‌افزاید از این رو درصدد برآمده تا راهی را پیش بگیرد که بتواند به اصل خط و مکتب صدمه بزند.

وی‬ به سخنرانی چندی پیش رهبر مقام انقلاب و هشدار ایشان نسبت به نفوذ اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که به مناسبت هفته دفاع مقدس با پیشکسوتان این عرصه داشتند، ‌ فرمودند «نمی‌شود ملت ایران قبول کند پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن به وسیله افراد نفوذی و فریب خورده در داخل کشور برافراشته شود» ‌.

نفوذ فرهنگی تنها راه دشمن برای رخنه در جامعه

علم‌الهدی با بیان این‌که دشمن‌ در عرصه نظامی و اقتصادی نمی‌تواند پیشروی کند، پس مسیر نفوذ در عرصه فرهنگی و اساس دین را در دستور کار خود قرار داده، اظهار کرد: مساله‬ بی‌حجابی، کشف حجاب، پرچم دشمن برای نفوذ فرهنگی و اجتماعی است، ‌اگر زنان بی حجاب شدند و جامعه به سمت بی‌دینی سوق پیدا کرد‌ سفره دین از زیر پای دختر و پسر جوان ما جمع می‌شود.

امام جمعه مشهد‬ یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز نسبت به این موضوع اعلام خطر کردند که در عین این که مردم ما با قدرت در حفظ مکتب و جریان ایستاده‌اند ‌اگر پرچم نفوذ فرهنگی در کشور بلند شود، جامعه آسیب خواهد دید.

وی با بیان این‌که وفاق ملی، ‌ شعاری مقدس و جای خود محفوظ است، متذکر شد: عزیزان مسؤول در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌هایشان دقت کنند که پرچم نفوذ فرهنگی در کشور برافراشته نشود

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی