| کد مطلب: ۲۲۷۶۴

ضرب‌الاجل عارف به دولتمردان درباره امنیت سایبری

ضرب‌الاجل عارف به دولتمردان درباره امنیت سایبری

معاون اول رئیس جمهور دستور داد ظرف سه هفته آینده، ساز و کار پیش نویس و اساسنامه ستاد «هماهنگی پیشرفت و امنیت سایبری» تدوین شود.

به گزارش هم میهن آنلاین؛ «محمدرضا عارف»، معاون اول رئیس جمهور دستور داد ظرف سه هفته آینده، ساز و کار پیش نویس و اساسنامه ستاد «هماهنگی پیشرفت و امنیت سایبری» تدوین شود. این ستاد قرار است زیر نظر رئیس جمهور فعالیت کند و هدف آن هماهنگی و تقسیم کار ملی در حوزه امنیت و پیشرفت فضای سایبری است.

جلسه‌ای با هدف تشکیل ستاد «هماهنگی پیشرفت و امنیت فضای سایبری» به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه که وزیر ارتباطات، معاون علمی رئیس جمهور و دبیر شورای عالی فضای مجازی حاضر بودند، درباره سازوکارهای تشکیل این ستاد بحث، بررسی و تصمیم گیری شد.

عارف در این جلسه دستور داد ظرف سه هفته آینده ساز و کار پیش‌نویس و اساسنامه ستاد «هماهنگی پیشرفت و امنیت سایبری» تدوین شود. قرار است وزارتخانه‌ها، انجمن‌ها و دستگاه‌های ذیربط دولتی، حاکمیتی و امنیتی و دفاعی در تهیه این اساسنامه همکاری کنند.

به گفته معاون اول رئیس جمهور، این ستاد با ایجاد دبیرخانه در معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با حضور وزرای ذیربط و به ریاست و زیر نظر رئیس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور در راستای ضمانت اجرایی شدن دستورالعمل‌ها و سیاست‌های فضای سایبر انجام می‌شود.

عارف در این جلسه به اهمیت فضای مجازی و مزایای کشور در بخش‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و… اشاره کرد و گفت: «فضای سایبری نه یک تهدید بلکه فرصتی برای توسعه همه جانبه کشور بر پایه اقتصاد دیجیتال است و باید پیشرفت و امنیت فضای مجازی توأمان در کنار یکدیگر قرار گیرند.»

او وجود نهادهای قانونی و سیاستگذاری و تشکل‌های مختلف در حوزه فضای سایبری در بدنه دولت و دستگاه‌های حاکمیتی را یک فرصت و زیرساخت خوب و مناسب برای توجه بیش از پیش به اهمیت مباحث امنیتی در فضای مجازی دانست و گفت: «تشکیل ستاد هماهنگی پیشرفت و امنیت فضای سایبری در راستای هم‌افزایی همه توان کشور برای توجه به پیشرفت و به ویژه امنیت در حوزه فضای مجازی است و باید از هر گونه موازی کاری و اصطکاک در این زمینه جلوگیری شود.»

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد امروز امنیت فضای سایبری یک ضرورت اساسی کشور در کنار تقویت شبکه ملی اطلاعات است و دستگاه‌های مختلف باید امنیت فضای سایبری را در راس و اولویت اقدامات خود قراردهند.

او تشکیل یک ستاد منسجم و با ضمانت اجرایی بالا برای پیاده‌سازی سیاست‌ها و دستورات در حوزه امنیت و پیشرفت فضای سایبری را از اهداف مهم تشکیل این ستاد عنوان کرد که به اعتقاد او یک ضرورت اساسی با توجه به پیشرفت تحولات سال‌های گذشته در جهان است: «باید پس از تدوین اساسنامه و ساز و کارهای این ستاد از انجمن‌ها و شخصیت‌های علمی و به ویژه فعالان بخش خصوصی در حوزه امنیت سایبری برای ارائه راهکارها و پیشنهادها دعوت بعمل آید.»

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی