| کد مطلب: ۲۲۴۰۷

بازگشت ساعت آغاز به کار ادارات از ۱۵ مهر به روال گذشته

معاون رئیس‌ جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: ساعت کاری کارکنان دولت در همه ادارات از ۱۵ مهر بر اساس تصویب‌نامه اسفند ۱۴۰۱ خواهد بود

به گزارش هم‌میهن آنلاین؛  علاء‌الدین رفیع‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با توجه به اینکه شناورسازی ساعت آغاز به کار کارکنان دستگاه‌های اجرایی در کلان‌شهر‌ها در دو هفته ابتدایی آغاز سال تحصیلی، در بخشنامه این سازمان از ساعت ۷ تا ۹ صبح شناور شده بود، از بازگشت ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی به روال گذشته خبر داد. 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تأکید بر اینکه تصمیم دولت در جهت مهار ترافیک (رفت و آمد) و کاهش دغدغه کارکنان دولت در اوج ساعات ابتدایی آغاز سال تحصیلی اتخاذ شده بود، اعلام کرد: از ۱۵ مهر، بر اساس تصویب‌نامه شماره ۲۴۳۱۸۷‌/ت ۶۱۰۱۱ هـ مورّخ ۲۸‌/۱۲‌/۱۴۰۱ هیئت وزیران، ساعات آغاز به کار ادارات دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران از ۷ تا ۹ صبح به‌طور شناور و ادارات واحد‌های استانی و شهرستانی، ۷ صبح خواهد بود.

رفیع‌زاده اظهار داشت: در واحد‌های نظامی، انتظامی و امنیتی، ساعت آغاز به کار ۶ و ۳۰ دقیقه صبح، در واحد‌های صنعتی ۷ صبح و بانک‌ها نیز ۷ و ۳۰ دقیقه صبح خواهد بود. البته کارکنان بانک‌ها موظفند نیم‌ساعت زودتر یعنی ساعت ۷ صبح در محل کار حاضر شوند و کارهای پیش از آغاز خدمت‌رسانی را انجام دهند و ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح، خدمت‌رسانی را آغاز کنند. 

معاون رئیس‌ جمهور، درباره ساعت آغاز به کار مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی، گفت: بر اساس این تصویب‌نامه، مدارس مقاطع متوسطه نیز از ۷ و ۳۰ دقیقه صبح و مدارس ابتدایی، ۸ صبح آغاز به کار خواهند کرد و مدارس باید طوری برنامه‌ریزی کنند که از نیم‌ساعت قبل، پذیرش دانش‌آموز داشته باشند و در این فرصت، برنامه‌های ورزشی، تربیتی و فرهنگی، اجرا شود. 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور تصریح کرد: مراکز آموزش‌ عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعم از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، از ۸ صبح فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. 

رفیع‌زاده درباره ساعت آغاز به کار مادران یا پدران کارمندی که فرزندان خردسال دارند یا محصّل در مقطع ابتدایی دارند، گفت: ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران، به‌طور شناور از ۷ تا ۹ صبح است و مشکل این خانواده‌ها را حل خواهد کرد، اما به واحد‌های استانی که ساعت آغاز به کار آن‌ها ۷ صبح خواهد بود نیز تأکید شده است که با شناور شدن ساعت آغاز به کار بانوان یا یکی از والدینی که فرزند زیر ۷ سال دارند و مهد کودکی هستند، مساعدت کنند. 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در پایان گفت: به موجب مصوّبه هیئت وزیران، استانداران این اختیار را دارند که متناسب با گرما و سرمای هوا و طول روز، درباره جابجایی ساعات آغاز به کار تا سقف یک ساعت در استان، تصمیم لازم را اتخاذ و در استان، اعمال کنند. 

گفتنی است، تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان به علت رعایت مصرف بهینه برق بود که به گفته رفیع‌زاده، با همکاری همه ادارات و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، فصل گرما با حفظ و پایداری بهتر انرژی، گذرانده شد.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی