| کد مطلب: ۲۱۷۸۷

سید حسن خمینی:

برخی قربه‌الی‌الله یا برای حفظ نظام دروغ می‌گویند

برخی قربه‌الی‌الله یا برای حفظ نظام دروغ می‌گویند

سید حسن خمینی صبح امروز از مرکز اسناد انقلاب اسلامی بازدید کرد.

 سید حسن خمینی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: از لحظه بعد از وقوع هر رخداد، «تاریخ» آغاز می‌شود و جنگ روایت‌ها شروع می‌شود. هرچه از یک حادثه دور می‌شویم تفاوت قرائت‌ها نیز بیشتر می‌شود. همان‌طور که دیده‌ایم برخی قربه‌الی‌الله یا برای حفظ نظام دروغ می‌گویند و برخی با هدف دیگری؛ بعضی هم فقط بخشی از واقعیت را نقل می‌کنند و بقیه را نمی‌گویند. فاصله ما با یک داستان تاریخی جنگ روایت‌ها را تغییر نمی‌دهد، بلکه صرفا امکان راستی امکان‌پذیر را کم می‌کند. و الا جنگ روایت‌ها در مورد همه وقایع مربوط به اشخاص، ملت‌ها، شهرها و اقوام وجود دارد.

وی افزود: ما امروز در گسترده‌ترین جنگ روایت ها هستیم و یک امپراطوری مقابل جبهه انقلاب اسلامی وجود دارد و تحقیر آن چیزی را عوض نمی‌کند. اتفاقا دشمن ما قوی است و با این وجود است که زنده مانده‌ایم. ما با دشمنی قوی درافتاده‌ایم. 

یادگار امام در خصوص چگونگی مواجهه با این امپراطوری گفت: موسسات و مجموعه‌های موجود در زمینه تاریخ نباید همدیگر را تضعیف کنند. بلکه باید با یکدیگر هم‌افزایی کنند تا کارهای تکراری انجام نشود و مرکز اسناد انقلاب اسلامی و شخص آقای پورمحمدی ظرفیت این کار را دارند. 

وی با بیان اینکه مراکز فکری نباید کار ترویجی کنند، مراکز ضبط سخنان هم نباید از خودش سخن بگوید و مراکز ترویجی هم باید صرفا کار خود کنند، بر ضرورت ارائه تحلیل تاکید کرد و گفت: جریان انقلاب اسلامی از تحلیل عیب است. دیگران در تحلیل و تولید سوال از ما جلوتر هستند و ما دائما در حال پاسخ دادن هستیم. اما جریان انقلاب باید تولید فکر و تحلیل کند. اگر اینگونه نباشیم در میدان دیگران بازی می‌کنیم. 

وی، تجمیع دسترسی به اطلاعات در مراکز مختلف تاریخی و اسنادی همچون دریافت خاطرات را اقدامی خوب دانست و ادامه داد: این موارد باید با تحلیل جامعی که دائما به روز رسانی می‌شود، همراه شود. 

سید حسن خمینی ادامه داد: جمهوری اسلامی آنقدر بزرگ است که یک یا چند مجموعه به تنهایی نمی‌توانند آن مسیر را دنبال کنند، چرا که هجمه ها آنچنان سنگین است که یک مرکز به تنهایی نمی‌تواند کار را جلو ببرد و باید تجمیع فعالیت موسسات صورت گیرد.

یادگار امام در پایان گفت: هیچ‌گاه فردی که کاملا هم نظر شما باشد نمیتوان پیدا کرد، بلکه اگر در کلیات اشتراک نظر وجود داشت میتوان همکاری کرد.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی