| کد مطلب: ۲۱۷۸۶

پورمحمدی:

رئیس جمهور خط انقلاب و رهبری را بازتاب می‌دهد

 رئیس جمهور خط انقلاب و رهبری را بازتاب می‌دهد

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه دولتی برخاسته از اراده ملی و با پذیرش عمومی بر سر کار است، گفت: رئیس جمهور امروز خط انقلاب و رهبری را در مجامع جهانی بازتاب می‌دهد که نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارد.

به گزارش ایرنا، مصطفی پورمحمدی روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از مجله به گواهی اسناد «گواه» که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: شرایط فعلی کشور، منطقه ای و جهانی حساس است و نیازمند دقت و مراقبت ویژه توسط همه است. فضاسازی‌ها و تصویرسازی‌های تحریف‌شده، القایی خلاف واقع انجام می‌شود؛ آن هم برای اتفاقاتی که در جریان است چه برسد به وقایع تاریخی.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: دفاع از مظلوم در دنیا به تندروی و گسترش قدرت و تروریسم و به هم زدن نظم جهانی تبدیل می‌شود؛ یعنی دنیای ما دنیای تحریف‌هاست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی و نظامی ما باید مراقب باشند و خوب تحلیل کنند و تصمیم درست بگیرند، گفت: مجریان هم کاری کنند که تبدیل به قدرت بازدارنده و پیش برنده شویم. وظیفه داریم در گزارشگری و روایت‌گری، نکات ظریف و دقیق را برجسته‌سازی کنیم. وظیفه عمومی ماست که از نظام و رهبری و منافع ملی دفاع کنیم و به اقدامات هم‌افزایی هم نیاز داریم؛ در کلان قضیه نیازمند همبستگی ذهنی قبل از وفاق عملی هستیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با تأکید بر اینکه دولتی برخاسته از اراده ملی و با پذیرش عمومی بر سر کار است، ادامه داد: از برخی اظهارات که می‌توانست بهتر باشد گذر کنیم و درک جامعی از شرایط جامعه داشته باشیم و به حرکت اصلی توجه کنیم.

رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی افزود: رئیس جمهور امروز خط انقلاب و رهبری را در مجامع جهانی بازتاب می‌دهد که نقش مهمی در رفع مشکلات کشور دارد؛ لذا روی برخی نقاط ضعف تمرکز نکنیم تا از مسائل اصلی غافل نشویم. امروز در کشور به همبستگی بسیار بالایی نیاز داریم.

وی گفت: علما و تریبون‌داران وظیفه بسیار سنگینی دارند و جهان در حال تحول است؛ ایران قدرتمند می تواند بازیگر اصلی در منطقه و جهان باشد. امام بزرگوار به ما یاد دادند که مسائل اهم را پیش پا بگذاریم و امیدواریم این همدلی در میان همه بزرگان نظام ایجاد شود.

وی تاکید کرد: این وفاق‌ها و همگرایی‌ها و اقدامات مدبرانه، خصوصاً پیام اخیر سید حسن خمینی برای سید حسن نصرالله بسیار ارزشمند است و باید قدردان این شرایط و بزرگان و نخبگان و اثرگذاران فضای سیاسی اجتماعی کشور باشیم.

امروز جوانان ما به تحلیل و تفسیر استقبال خوبی نشان می دهند

وی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان این که امروز جوانان ما به تحلیل و تفسیر وقایع و تاریخ که البته موجز و مستند باشد، استقبال خوبی نشان می‌دهند، گفت: ما هم در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تلاش کرده ایم گزارش های تاریخی، کوتاه و جذاب و مستند همراه با عکس ‌و وقایع‌نگاری را تهیه و منتشر کنیم، مثلا در مرداد ماه امسال ۱۲۰ گزارش خبری، تحلیلی، تاریخی، خاطره‌نگاری، کتاب و ... را به صورت جذاب تهیه و در وب‌سایت مرکز اسناد منتشر کردیم.

وی تصریح کرد: یک فصلنامه هم در دست انتشار داریم که در هر شماره موضوعات تاریخی مورد توجه مخاطبان خصوصا جوانان را بررسی خواهیم کرد.

وی گفت: با این اقدامات قصد داریم کاری کنیم تا نسل‌های جوان ما به تاریخ علاقه‌مند شوند و اتفاقات تاریخی را مطالعه کنند، مطالعات تاریخی کمک می کند تا به تحلیل درستی از وقایع جاری کشور و جهان دسترسی داشته باشیم ضمن اینکه می خواهیم جلوی تحریف تاریخ را هم تا حد ممکن بگیریم چون متاسفانه در حال حاضر تحریف تاریخ و واژگونه گویی بسیار باب شده است

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی