| کد مطلب: ۲۳۷۰۲

افزایش گاز گرفتی توسط سگ های ولگرد

افزایش گاز گرفتی توسط سگ های ولگرد

مدیرکل پزشک قانونی استان کرمانشاه با اشاره به ۸ مورد مصدوم گاز مونو اکسید کربن در استان طی ۶ ماه سپری شده از سال جاری، اظهار کرد: ۳۰ مورد فوتی ناشی از سوختگی داشته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۸ مورد بوده، افزایشی بوده است.

به گزارش هم میهن آنلاین، بهتاش خانی‌آباد مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه امروز ۲۸ مهرماه در نشست خبری با خبرنگاران، از پزشکی قانونی به‌عنوان سازمان تخصصی و بازوی کارشناسی پزشکی در قوه قضائیه یاد کرد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد قسمت کار پزشکی مربوط به مایعنات و کمیسیون‌ها است، خاطرنشان کرد: تنها سه تا پنج درصد کار پزشکی قانونی مربوط به معاینات اجساد است، البته این بخش مهم‌ترین بخش کار پزشکی قانونی است.

مشکل اصلی پزشک قانونی کرمانشاه

مدیر‌کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از کمبود پزشک‌ قانونی به‌عنوان مهم‌ترین مشکل این اداره کل عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۲۷ پزشک ( ۲۰ پزشک رسمی، قراردادی و پیمانی، ۳ پزشک طرحی و ۴ پزشک معاضدتی) داریم.

وی کمبود پزشک‌ قانونی استان را حدود ۱۰ پزشک اعلام و گفت: مراکز شهرستان‌های صحنه، هرسین، سنقر، سرپل ذهاب، قصرشیرین، گیلان‌غرب، جوانرود، روانسر و پاوه، هر کدام یک پزشک دارند که در صورت تأمین، دو پزشک خواهند داشت.

علت فوت جوان کرمانشاهی چه بود؟

این مسول در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا مبنی بر مشخص شدن علت فوت جوان کرمانشاهی در درگیری با پلیس گفت: پرونده درحال بررسی است اما مرجع پاسخگویی به این سوال، دستگاه قضایی است و پاسخ ما بصورت محرمانه ارسال خواهد شد.

خانی‌آباد در ادامه با اشاره‌ای به آمار ۶ماهه سال جاری، تعداد کل مایعنات مصدومیت را ۲۴ هزار و ۴۵۱ مورد و اجساد معاینه شده را یک هزار و ۲۷۴ نفر اعلام ‌و افزود: تعداد مصدومان نزاع در مدت مذکور ۸ هزار و ۱۱۵ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۸ هزار و ۲۸۰ مورد بوده، آمارها کاهشی بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، ادعای تصادف را ۶ هزار و ۶۲ مورد عنوان کرد و گفت: ۳۲۹ نفر مصدومین حوادث کار و ۲۲ مورد حوادث فوتی داشته ایم.

وی با اشاره به ۸ مورد مصدوم گاز مونو اکسید کربن در استان طی ۶ ماه سپری شده از سال جاری، اظهار کرد: ۳۰ مورد فوتی ناشی از سوختگی داشته‌ایم که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۸ مورد بوده، افزایشی بوده است.

افزایش گاز گرفتگی سگ

خانی‌آباد آمار غرق‌شدگی با ۸ مورد، برق‌گرفتگی با ۱۰ مورد و مصدومیت با قرص برنج را ۲۷ مورد اعلام کرد و افزود: امسال موارد شکایت از سگ گزیدگی با ۲۰ مورد در مقایسه با سال گذشته با ۴ مورد به طور چشمگیری افزایش‌یافته است، البته علت افزایش این آمار دو جنبه دارد، ابتدا افزایش چشم گیر سگ های ولگرد در کرمانشاه و دوم افزایش اطلاعات قانونی شهروندان که اکنون می‌دانند برای گاز گرفتگی سگ نیز می‌توانند پرونده تشکیل دهند.

استفاده از قرص برنج خودکشی است؟

این مسول در پاسخ به سوال خبرنگار رکنا مبنی بر خودکشی بودن یا نبودن آمار استفاده از قرص برنج، گفت: علت نامعلوم است چراکه احتمال دارد سهوی باشد یا شخصی بصورت عمدی به شخص دیگری قرص برنج بدهد و ارتکاب به قتل شود، لذا آنچه که نزد ما بعنوان پرونده ثبت می‌شود، مصرف قرص برنج است و دلایل اصلی آن ازسوی پلیس باید دنبال شود.

کرمانشاه سوله بحران ندارد

مدیرکل پزشکی‌ قانونی استان کرمانشاه در ادامه اشاره به آخرین وضعیت سوله بحران استان داشت ‌و بیان کرد: سند زمین سوله بحران پزشکی قانونی صادر شده و در صورت تخصیص بودجه کمتر از یک‌سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

وی از انتقال آزمایشگاه و سالن تشریح به سوله بحران سخن گفت و افزود: حداقل برای راه‌اندازی به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

منبع: رکنا

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی