| کد مطلب: ۲۲۸۰۱

ممنوعیت برای کارمندان شهرداری

ممنوعیت برای کارمندان شهرداری

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره موضوع حضور اعضای شوراها در کمیسیون ماده ۱۰۰ که رابطه استخدامی با شهرداری‌ها نیز دارد، گفته است: اعضای شورای شهر تعدادی کارمند شهرداری هستند که به شورا آمده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره موضوع حضور اعضای شوراها در کمیسیون ماده ۱۰۰ که رابطه استخدامی با شهرداری‌ها نیز دارد، گفته است: «اعضای شورای شهر تعدادی کارمند شهرداری هستند که به شورا آمده‌اند. قطعاً این کار باتوجه به تجربه آنها در مدیریت شهری کاری است که من می‌پسندم، اما موضوع حقوقی مطرح‌شده که این موضوع از طریق استانداری به ما اعلام شده است که درحقیقت این بخش تعارض منافع است و کارمندان شهرداری که به شورا می‌آیند، نمی‌توانند در بخش‌هایی که قضاوت انجام می‌شود همانند کمیسیون ماده ۱۰۰ حضور پیدا کنند. البته یکی از اعضای شوراها در کشور شکایتی انجام داده که گویا دیوان این شکایت را رد کرده است.»

مهدی چمران این را هم گفت، مجلس شورای اسلامی نیز طرحی دارد که کارمندان شهرداری نمی‌توانند در انتخابات شوراها شرکت کنند که البته هنوز در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است: «شاید این موضوع در شهرهای کوچک درست باشد؛ اما برای شهرهای بزرگ بهتر است که اعضای شوراها باتوجه به تجربه‌ای که در مدیریت شهری دارند و مطلع هستند در شورا حضور پیدا کنند و حضور آنها به‌نفع شهر خواهد بود.»

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی