| کد مطلب: ۲۱۶۹۷

53 باند سرقت، مال‌خری و زاغ‌زنی در تهران متلاشی شد

53 باند سرقت، مال‌خری و زاغ‌زنی در تهران متلاشی شد

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۴۷ سارق متهم در پایتخت خبر داد و گفت: این افراد در قالب ۵۳ باند به عنوان سارق، مالخر و زاغ زن فعالیت می‌کردند.

به گزارش ایرنا، سردار عباسعلی محمدیان روز چهارشنبه در راستای اجرای طرح دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه و در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات از متهمان افزود: علاوه بر دستگیری این افراد تعداد قابل توجهی وسیله نقلیه، صدها قطعه خودرو و بیش از ۵۰۰ گوشی تلفن همراه و ۲۰ دستگاه خودرو و تعداد زیادی موتورسیکلت کشف و ضبط شده که کار بسیار بزرگی است.

وی تاکید کرد: این اقدام حاصل زحمات بیش از ۴۸ ساعته همکاران ما در پلیس آگاهی با همکاری سایر پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ است.

سردار محمدیان گفت: درصدد هستیم تا اموال مسروقه پس از دستگیری از متهمان باز پس گیری شود چرا که سارقان اموال مسروقه را بلافاصله پس از سرقت به فروش می‌رسانند بنابراین هر سارق پس از دستگیری باید مالخر خود را معرفی و اموال را باز گرداند.

وی تاکید کرد: برخی اموال مسروقه از داخل واحد صنفی کشف می‌شود و شاید از سارق خریداری شده باشد قبلا متصدیان واحد صنفی می‌گفتند که اجناس استوک بوده یا از بازارچه مرزی آورده شده اما پلیس با همکاری اتحادیه دفاتری چاپ کرده که باید اموالی که خریداری و تعویض می‌شود در دفاتر ثبت شود.

سردار محمدیان ادامه داد: واحد صنفی که اقدام به خرید اموال مسروقه کند پلمب شده و پروانه کسب آن باطل می‌شود.

وی به همه واحدهای صنفی که از افراد ناشناس و یا مشکوک اموالی خریداری می‌کنند هشدار داد از افرادی که هویت خود را معرفی نمی‌کنند و فاکتور ندارند خریدی انجام ندهند و موارد مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

رییس پلیس پایتخت ابراز امیدواری کرد که از این پس شاهد افرادی که بدون اطلاع و اموال سرقتی خریداری کرده‌اند نباشیم.

سردار محمدیان اضافه کرد: در صورت مشاهده با اصنافی که اموال سرقتی خریداری کنند برخورد قانونی شده و مجوز فعالیت آنان باطل می‌شود.

وی یادآور شد: با فعالیت افرادی که اقدام به فروش اموال مسروقه در فضای مجازی هم کنند برخورد و صفحه آنان مسدود خواهد شد.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی