| کد مطلب: ۱۸۹۰۶

واکنش پلیس به گزارش «گشت رجیستری»

واکنش پلیس به گزارش «گشت رجیستری»

بعد از انتشار گزارش «هم‌میهن» درباره چک کردن تصادفی گوشی‌های همراه شهروندان در ایستگاه‌های مترو تهران، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت دیروز اطلاعیه‌ای در این باره صادر کرد.

این مرکز بعد از آن این اطلاعیه را داده که تا به حال در این باره سکوت کرده و از «طرح» بودن آن خبری نداده بود اما حالا اعلام کرده که این طرح، «طرح مقابله مؤثر با سارقان موبایل توسط پلیس مترو» است.

در این اطلاعیه آمده است: «با بررسی‌های به‌عمل آمده و تقاضای مکررِ شهروندان درخصوص مقابله با سارقان موبایل و افزایش تعدادِ مالباختگان در ایستگاه‌های مترو، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ طرح مقابله با سارقان حرفه‌ای را در دستورکار قرار داد که توسط پلیس مترو در حال اجراست. با رصدِ صورت‌گرفته طی مدت کمی از اجرایِ طرح، نرخِ روزانه سرقتِ تلفن همراه در متروها کاهشِ چشمگیری یافته و به همین میزان دستگیری و بازداشت تعداد قابل ملاحظه‌ای از سارقان که محیط تخصصی جرم‌شان در ایستگاه‌هایِ مترو است، افزایش داشته است.»

طبق آنچه پلیس اعلام کرده است، مجرمان از طریق فرآیند تخصصیِ مظنون‌گیریِ پلیس بازداشت می‌شوند و باتوجه به رضایت شهروندان از اجرای این طرح، تداوم آن در دستورکار قرار گرفته و اخبار منتشرشده درخصوص اجرایِ طرح رجیستری از اساس فاقد اعتبار خبری و رسانه‌ای بوده و تصاویر افراد بازداشت‌شده و اقلام سرقتی در این گزارش مؤید عملکرد پلیس است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی