| کد مطلب: ۱۷۷۵۳

چرا جنگل‌های لرستان می‌سوزند

چرا جنگل‌های لرستان می‌سوزند

فرمانده یگان حفاظت منابع ‌طبیعی از افزایش آتش‌سوزی جنگل و مرتع در سه‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و با اشاره به عمدی‌بودن بیشتر این حریق‌ها خواستار افزایش جریمه‌های مربوط به منابع طبیعی شد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی ملکی‌آهنگران درباره آخرین وضعیت حریق رویشگاه‌های زاگرسی استان لرستان گفت: «آتش پلدختر با تلاش نیروهای یگان حفاظت، مشارکت مردم محلی و دیگر سازمان‌ها اطفا شد، اما به فاصله یک‌روز رویشگاه‌های ویسیان طعمه حریق شد.»

او به دلایل آتش‌سوزی منابع طبیعی لرستان اشاره کرد و گفت: «متاسفانه این آتش‌سوزی‌ها عمدی است. سه دسته افراد اقدام به آتش‌زدن عرصه‌ها و رویشگاه‌ها می‌کنند. نخست، کشاورزانی که به‌عمد کاه و کلش باقیمانده از کشت را برای آماده‌سازی زمین برای کشت دوم آتش می‌زنند و شعله‌های آتش به منابع طبیعی سرایت می‌کند. دسته دوم، اشخاصی هستند که هنگام زغال‌گیری از درختان بلوط یا قطع این درختان، به دست نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی دستگیر شده و برای انتقام، ‌طبیعت را به آتش می‌کشند. در این میان برخی هم به جرم تصرف اراضی ملی و ساخت‌وساز غیرقانونی در منابع طبیعی با آنها برخورد قانونی شده و از جنگل‌ها و مراتع انتقام می‌گیرند.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی