| کد مطلب: ۱۴۰۶۹

با وجود هشدارهای مکرر؛

تجارت داغ فروش کارت ملی به 1403 رسید

گویا فروش کارت ملی برای ثبت نام خودرو برای بسیاری از افراد سود خوبی دارد و در این میان افرادی هم که توان خرید خودروی وارداتی ندارند کارت ملی خود را به فروش می‌گذارند. با وجود هشدارهای مختلف درباره فروش کارت ملی گزرش ها حاکی از آن است این ماجرا همچنان در ۱۴۰۳ ادامه دارد.

به گزارش هم‌میهن آنلاین: واردات خودرو و اجاره کارت ملی به چالش‌های جدید در اقتصاد و امور مالی کشور تبدیل شده است.این عمل باعث افزایش ریسک‌های مالیاتی و گمرکی می‌شود و در نتیجه دولت را در تأمین درآمد مالی از معاملات مشروع با محدودیت و چالش هایی مواجه می سازد.

از سوی دیگر، این موضوع ممکن است باعث ایجاد نوسانات در بازار خودروهای داخلی شود و تأثیرات منفی بر صنعت خودروسازی داخلی داشته باشد، چرا که خریداران خودرو از طریق اجاره کارت ملی، پس از واردات، خودرو را با قیمت های کلان در بازار آزاد به فروش می‌رسانند و به این ترتیب اهداف مترتب بر انجام طرح حاصل نمی شود،  علاوه بر این، افرادی که به اجاره کارت ملی روی می‌آورند ممکن است در معاملات ناپایدار و غیرقانونی به مشکلات مالی و حقوقی برخورد کنند.

روزگار خودرو نوشت: با وجود هشدارهای مختلف درباره فروش کارت ملی برای واردات خودرو این ماجرا همچنان در ۱۴۰۳ ادامه دارد. گویا فروش کارت ملی برای ثبت نام خودرو برای بسیاری از افراد سود خوبی دارد و در این میان افرادی هم که توان خرید خودروی وارداتی ندارند کارت ملی خود را به فروش می‌گذارند.

در فضای مجازی هنوز هم آگهی‌های فروش کارت ملی برای ثبت نام خودروهای وارداتی به چشم می‌خورد. فروشندگان مبلغ ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان برای کارت های ملی خود اعلام می‌کنند.

با تمام این وجود به نظر می‌رسد که فروش کد ملی همچنان ادامه دارد و نظارت لازم صورت نگرفته است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی