| کد مطلب: ۱۴۰۵۹

۴۶۹ کشته در تصادفات نوروزی

۴۶۹ کشته در تصادفات نوروزی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور گفت: از ۲۴ اسفندماه تا امروز (۶ فروردین) متأسفانه ۴۶۹ نفر جان خود را در تصادفات از دست دادند و ۱۲هزار و ۵۲۸ نفر هم در تصادفات مصدوم شدند.

به گزارش هم‌میهن آنلاین، تسنیم نوشت:

سرهنگ احمد شیرانی؛ رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: حجم کل تردد جاده‌ها از ۲۴ اسفند (۲۸۳ میلیون تردد) متوسط روزانه ۲۵ میلیون تردد ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ۳۸۳ مورد تصادفات فوتی با جان‌باختن ۴۶۹ نفر و ۱۰ هزار و ۱۱۹ فقره تصادفات جرحی با مجروحیت ۱۲ هزار و ۵۲۸ نفر در بازه سفرهای نوروزی ثبت شده است.

شیرانی با بیان اینکه ۵۴ هزار و ۱۲۲ تصادف خسارتی در بازه سفرهای نوروزی در جاده‌های کشور ثبت شده است، گفت: استان‌های کرمان، فارس، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی بیشترین فوتی‌های تصادفات را تا امروز داشته‌اند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ابراز کرد: به‌جز استان خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی در سایر استان‌ها و محورهایشان شاهد بارش برف و باران هستیم.

شیرانی با تأکید به اینکه "حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید."، گفت: در اکثر محورها شرایط جوی ناپایدار حاکم است و رانندگان باید خود را برای مواجه شدن با هرگونه شرایط جوی در جاده‌ها آماده کنند.

وی در پایان به سه علت اصلی تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسیله و سرعت و سبقت غیرمجاز مهم‌ترین علل تصادفات تا امروز بوده است.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی