| کد مطلب: ۱۸۵۷۴

حمله هوایی اسرائیل به یمن

حمله هوایی اسرائیل به یمن

گروه خبر: نیروی هوایی اسرائیل، شب گذشته بندر الحدیده در غرب یمن را مورد حمله قرار داد.

 به گزارش تسنیم، اکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که جنگنده‌های اسرائیلی در واکنش به حمله پهپادی اخیر یمنی‌ها به تل‌آویو، به یمن حمله کردند. الجزیره نیز گزارش داد که حملات به شهر الحدیده، تاسیسات پالایشی در این بندر را هدف قرار داده است. براساس گزارش المیادین، اسرائیل در این حمله از ۱۲ هواپیما از جمله جنگنده‌های اف ۳۵ استفاده کرد. انجام این عملیات مورد تائید انصارالله یمن قرار گرفت.

شبکه الجزیره به نقل از واحد اطلاع‌رسانی انصارالله یمن اعلام کرد که در این حمله انبارهای سوخت و نیز مخازن سوخت در نیروگاه برق الحدیده هدف قرار گرفته است. براساس این گزارش، تجاوز اسرائیل چند شهید و زخمی به جا گذاشته است. تا زمان تنظیم این گزارش، خبری از آمار تلفات این حمله منتشر نشد. منابع خبری گزارش دادند که آمریکا و انگلیس هم در این حمله مشارکت داشتند.

منابع دیگر، این مشارکت را در حد هماهنگی میان دو طرف ذکر کرده‌اند.  خبرنگار المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی نیروگاه برق راس کثیب در استان الحدیده را نیز هدف قرار داده‌اند. رسانه‌های اسرائیل مدعی شدند که در جریان این حمله، از کمک هواپیماهای سوخت‌رسان ایتالیایی بهره‌مند بودند.  اسرائیل به‌طور رسمی مسئولیت این حمله را پذیرفت.

اوج درگیری میان صنعاء و تل‌آویو، به عملیات پهپادی بامداد جمعه گذشته مربوط می‌شود. بامداد جمعه، یک فروند پهپاد انتحاری حریم هوایی اسرائیل را شکست و نقطه‌ای در چند ده متری ساختمان سفارت آمریکا در شهر تل‌آویو را مورد هدف قرار داد. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله با نفوذ از طریق دریا و با پهپاد رادارگریز جدید «یافا» انجام شده است.

سریع از تداوم این حملات به عمق اراضی اشغالی تا زمان تداوم حمله اسرائیل به غزه خبر داد. مقامات ارتش اسرائیل این حمله را تایید کرده‌اند. در جریان این حمله که به ساختمانی در نزدیکی سفارت آمریکا در تل‌آویو انجام شده، دست‌کم یک نفر کشته و ۸ تن دیگر زخمی شده‌اند. صدای انفجار به حدی بوده که تا شعاع ۴۰ کیلومتری شنیده شده است. مقامات ارتش اسرائیل در واکنش اولیه به این حمله مدعی شدند که پهپاد نفوذی را شناسایی کردند اما به دلیل خطای انسانی قادر به منهدم کردن آن پیش از اصابت به هدف نشدند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در نشست خبری روز جمعه گفت: «براساس برآوردهای ارتش، هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) که بامداد امروز، در تل‌آویو اصابت کرد «ساخت ایران» و به احتمال بسیار، «از یمن به پرواز درآمده است.» پهپاد از یمن و از راه دریا پرواز کرده و به تل‌آویو رسیده است. همزمان با حادثه بامداد امروز در تل‌آویو، ارتش اسرائیل پهپاد دیگری را در سمت شرق در خارج از مرزهای اسرائیل، سرنگون کرد.»

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی