| کد مطلب: ۲۴۰۹۷

بررسی جاسوسی اجنه برای اسرائیل

بررسی جاسوسی اجنه برای اسرائیل

آیا اجنه قادرند به هر شکلی نمایان شوند؟ آنها تا چه میزان به زندگی انسان ها ورود می کنند؟ اظهار نظر حجت الاسلام مصطفی کرمی درباره جاسوسی اجنه برای اسرائیل ما را به پرس و جو درباره چند و چون این ادعا ترغیب کرد.

به گزارش هم میهن آنلاین ،برای بررسی این ادعا با دکتر کبری خان آبادی که دارای دکترای کلام، پژوهشگر و نویسنده کتاب «تاویل از دیدگاه ابن‌تِیمیه و نقد آن براساس نظریه علامه طباطبایی» است به گفت‌وگو نشستیم.

با او از جنسیت و قدرت تغییر شکل جن، میزان توانایی حضور جن در زندگی انسان، بررسی برخی باورهای عامیانه میان مردم در دفع نیت شوم، قدرت وسوسه جن خوب و بد و ادعیه دفع نیت احتمالی شوم بحث و بررسی کرده ایم.

 

با توجه به ادعای حاج آقا کرمی درباره قدرت جاسوسی اجنه برای اسرائیل نگاه قرآن درباره وجود اجنه چیست؟ 

وجود اجنه در آیه ۱۰۲ سوره بقره تایید می شود، در این آیه آمده هاروت و ماروت دو فرشته بودند که خداوند آنها را به شکل دو انسان به زمین فرستاد برای اینکه سِحر و جادوهایی که به منظور اختلاف‌ انداختن بین زن و شوهر انجام می شد را باطل کنند.

ما در جایگاه مسلمان وجود اجنه را تایید می کنیم. جن ها چون از جنس آتش هستند و از دیده ها پنهانند به این اسم نامیده می شوند. درست است که اصلشان را به عنوان یک دسته از مخلوقاتِ خداوند قبول داریم اما درباره چگونگی تسلط آنها و چه عواملی باعث شده به زندگی ها ورود کنند بحثی است که نمی خواهم روی آنها خیلی مانور بدهم. اگر موضوع جدیدی برای وجود اجنه باز کنیم در زندگی دچار مشکلات زیادی می شویم به ویژه اگر دارای فرزند کوچک هم باشیم چون این مباحث روی تفکرات آنها تاثیر می گذارد.   

البته در جریان کرونا خود رهبری در یکی از سخنرانی ها از وجود دشمنان جنی و انسی نیز خبر دادند. روی زمین نیز انسان نماهایی هستند که انسان نیستند مانند نتانیاهو و کسانی که جنایت های گسترده می کنند که خوی انسانی ندارند فقط ظاهرشان انسان است. جن ها هم همینطور هستند. فکر نمی کنم اصلا جایز باشد یک روحانی در تلویزیون درباره موضوعی خاص مثل موضوع جن صحبت کند و مباحث آن عمومی شود. 

در مسجد کوفه بابی بود به نام باب‌ الثُعبان که معاویه نام آن را به باب‌ الفیل تغییر داد، یک روز که امیرالمومنین علیه السلام در این مسجد حضور داشتند همه حضار دیدند که اژدهایی بزرگ و مهیب به سمت ایشان آمد و در گوش امیرالمومنین جملاتی گفت و حضرت با او سخن گفت. ایشان فرمود او فرمانده جن ها بود که از من سوال کرد و من پاسخ او را دادم.

وقتی قرآن می فرماید «ما خَلَقتُ الجِنِ و الاِنس اِلا لِیَعبُدون» یعنی اجنه هم تکلیف عبادت دارند، امام دارند، مومن و کافر، شیعه و غیرشیعه دارند، مثل انسان ها هم فرقه های دینی دارند.

در سوره جن و نوح آمده که یک روز پیامبر صلی الله علیه و آله از کنار «مسجد جن» عبور می کردند در این هنگام که گروهی از جن ها با هم گفت و گو می کردند به پیامبر می گویند شنیده ایم شما پیامبر خدا هستید و دین خدا را آورده اید. سپس آنها در این مکان با پیامبر صلی الله علیه و آله بیعت می کنند و نام دیگر این مسجد، «مسجد البیعه» می شود.

اما این موضوع در رسانه ملی مطرح شده و باعث سوالاتی هم شده است. شما چه توصیه های عمومی برای دفع شر احتمالی اجنه دارید؟

برای دفع شر اجنه توصیه شده که ادعیه های مربوط به آن خوانده شود. همان کاری که پیامبر صلی الله علیه و آله و امام علی علیه السلام می گفتند برای بچه هایتان ناس و فلق و آیه الکرسی بخوانید، بین الطلوعین بیدار باشید تا آسیب های آنها به ما نرسد. خواندن زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام هر نیت شوم احتمالی را از بین می برد. برای خواندن صد لعن و صد سلام زیارت عاشورا هم می توان به توصیه امام هادی علیه السلام 99 مرتبه فراز «اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً» و 99 مرتبه « اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ » را خواند.

وقتی ما این سپرها را داشته باشیم و به مباحث آنها هم ورود نکنیم آسیبی به ما نمی رسد. لذا به طور کلی بیان این مباحث که اجنه دارند کاری می کنند و بحث هایی هم در فضای مجازی مطرح می شود فکر می کنم ورود نکردن و برجسته نکردن این موضوع بهتر است. چون دست خداوند بالاتر از همه قدرتهاست و هیچ برگی بدون اذن خداوند نمی افتد همه چیز در دست خداوند است.

این روایت تایید می شود که اجنه مومن شیعه هستند؟

در زمان پیامبر صلی الله علیه و آله و حضور امیرالمومین علیه السلام شیعیان گرد حضرت جمع می شدند مسلما اجنه اهل تسنن سوال فقهی خود را از امام علی علیه السلام مطرح نمی کنند.

طبق آیه «ما خَلَقتُ الجِنِ وَ الاَنس اِلا لِیَعبُدون» یعنی جن ها امام دارند، از این رو جنی امام دارد که شیعه باشد، اگر سُنی باشد که لزومی ندارد امام داشته باشد.

آیا جنسیت جن ماورایی است یا از آتش؟ درست است که اجنه می توانند به هر شکلی که می خواهند ظاهر بشوند؟

وقتی به ملائکه خطاب شد که به آدم سجده کنند، شیطان ابا کرد، سوره اعراف بیان می کند شیطان پاسخ داد به خداوند که او را از خاک و مرا از آتش خلق کردی. در واقع شیطان علت برتری خود را برتر بودن آتش به خاک دانست. از این آیه معلوم می شود جنس اجنه از آتش است. ولی ملائکه از جنس نور هستند. لذا به همین دلیل در روایات توصیه کرده اند وقتی خشمگین هستید آب بخورید چون شیطانِ روح تان که از جنس آتش است فوران کرده و آب این آتش را می خواباند.

در ملائکه هم به دلیل ماهیت نورانی که دارند جبرئیل به شکل دِعبِل خراعی یا به صورت های مختلف تغییر پیدا می کرد.

شیطان در حضور حضرت ابراهیم علیه السلام به شکل پیرمردی متجسم می شود و تلاش می کند تا مانع ذبح حضرت اسماعیل علیه السلام شود حتی حضرت برای دور کردن او سنگ پرتاب کرده پس معلوم می شود او این قدرت را دارد به هر شکلی که بخواهد در بیاید.

جن به معنای پوشیده بودن است یعنی مرئی و دیدنی نیست اما توانمندی این را دارد که به صورت های دیگر مانند پیرمرد، مریض، یک زن زیبارو و دیگران نمایان شود.

این باور عامیانه که هنگام ریختن آب جوش باید بسم الله گفته شود تا آسیبی به فرزند جن نرسد وگرنه برای انسان تبعات دارد و به تفسیر سوره انعام نسبت داده می شود، خرافات است یا حقیقت؟

البته اینگونه نیست خداوند حکیم است و کار عبس نمی کند. ما یک قاعده داریم وقتی علم چیزی را نمی دانیم بر شارع قبیح است که ما را عِقاب کند. خداوند حکیم هیچ وقت ما را از کنار اجنه بودن نهی نکرده است. وقتی ما از موجودی که پوشیده است چیزی نمی دانیم و قادر به دیدنش نیستیم وقتی کاری هم کرده باشیم چون عمدی نبوده غیر از عدالت خداست که ما عقاب شویم.

خداوندی که حکیم است و نظام احسن را برای ما تعبیه کرده همه چیز را سرجای خود می گذارد. به جن ها توصیه کرده که بین دست و پای آدم ها نباشید به ما هم توصیه شده که مراقبت کنیم و خواندن ادعیه هایی به ما سفارش کرده اند تا از شر آنها مصون باشیم. 

 

منبع: خبرآنلاین

 

 

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی