| کد مطلب: ۲۲۱۸۶

وزیر خارجه عراق:

خطر داعش هنوز وجود دارد

خطر داعش هنوز وجود دارد

فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق در نشست وزارتی کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی ضد داعش که در واشنگتن برگزار شد، شرکت کرد.

میدل ایست نیوز نوشت:

براساس بیانیه وزارت خارجه عراق، فؤاد حسین در این نشست، بر نقش محوری این ائتلاف در مقابله با گروه تروریستی داعش تاکید و به موفقیت‌های گسترده این ائتلاف در تضعیف داعش و انتقال تلاش‌ها به مرحله جدیدی از مبارزه با داعش اشاره کرد.

وزیر خارجه عراق توضیح داد که نیروهای امنیتی عراق به اجرای عملیات پیش‌دستانه برای هدف قرار دادن سرکردگان و عناصر داعش ادامه می‌دهند که این امر تا حد زیادی توانایی‌های آن‌ها را محدود می‌کند.

فؤاد حسین ضمن تحسین شراکت مستحکم میان عراق و ائتلاف بین‌المللی در کنار ناتو که در توسعه توانمندی‌های نیروهای عراقی نقش داشته، تاکید کرد که داعش هنوز به دلیل توانایی‌اش در سازگاری و حضور در مناطق مختلف، یک تهدید به شمار می‌رود که این مسأله نیازمند به روزرسانی پیوسته طرح‌ها و مأموریت‌ها است.

وی به آغاز رایزنی‌های مشترک میان دولت عراق و ائتلاف بین‌المللی برای ارزیابی مجدد عملیات اراده پولادین و تعیین نیازهای آتی اشاره کرد.

ابراز نگرانی عراق نسبت به تداوم اوضاع در اردوگاه الهول

فؤاد حسین ضمن اشاره به تلاش‌های دولت عراق در پایان دادن به پرونده آوارگان در کشور، به بازگرداندن هزاران خانواده آواره با همکاری با سازمان ملل اشاره و نسبت به تداوم اوضاع در اردوگاه الهول و روج در شمال شرق سوریه ابراز نگرانی کرد و از کشورهای دارای تردید خواست، شهروندان خود از این اردوگاه‌ها را بازگردانند.

وی بر پایبندی عراق به عضویت خود در ائتلاف بین‌المللی برای شکست داعش و آمادگی برای انتقال تجربه پربار در زمینه مبارزه با تروریسم به کشورهای دیگر تاکید و به بیانیه مشترک امریکا و عراق درخصوص جدول زمانبندی خروج نیرو‌ها از عراق اشاره کرد.

ضرورت مبارزه با داعش در شبکه‌های اجتماعی

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در بخش دیگری از سخنانش گفت که عراق باید به دور از جنگ‌های کنونی در منطقه باشد.

وزیر خارجه عراق اظهار کرد که دولت عراق بسیار از اوضاع کنونی در خاورمیانه به ویژه غزه و لبنان نگران است.

وی هشدار داد که جنگ‌ها به ایجاد آشوب کمک می‌کند و این مسأله مورد سوء استفاده گروه‌های تروریستی نظیر داعش قرار می‌گیرد یا نسخه جدیدی از گروه‌های تروریستی ایجاد می‌کند.

فؤاد حسین ضمن بیان این مسأله که جنگ، آشوب ایجاد می‌کند و موجب افزایش شمار پناهندگان و آوارگان و افزایش بحران‌های انسانی در منطقه می‌شود، نسبت به استفاده تشکیلات تروریستی و در راس آن داعش از شبکه‌های اجتماعی برای گسترش افکار خود و عضو‌گیری ابراز نگرانی کرد.

وی بر لزوم مبارزه با داعش نه فقط به صورت زمینی بلکه در شبکه‌های اجتماعی نیز تاکید کرد و نسبت به تداوم استفاده از این سکو‌ها بدون نظارت که ممکن است تهدیدهای تروریستی را افزایش دهد، هشدار داد.

فؤاد حسین در پایان بر اهمیت هماهنگی میان کشورهای عضو ائتلاف برای مقابله با داعش با همه ابزارها از جمله از طریق اینترنت برای تضمین تحقق پیروزی فراگیر بر تروریسم تاکید کرد.

 

دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی