| کد مطلب: ۲۱۷۹۴

بیانیه اتحادیه اروپا:

اسرائیل و حزب‌الله آتش‌بس برقرار کنند

 اسرائیل و حزب‌الله آتش‌بس برقرار کنند

«جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای به‌نمایندگی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه، خواستار آتش‌بس فوری در مرز میان لبنان و فلسطین اشغالی شد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که امروز پنجشنبه یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است: اتحادیه اروپا به شدت نگران رویارویی نظامی اسرائیل و حزب الله است. ما از بهای سنگینی که غیرنظامیان از جمله کودکان و کارکنان سازمان ملل پرداخته اند، ابراز تاسف می کنیم و خواهان احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه، تحت در هر شرایطی هستیم.

بورل با بیان اینکه «هر گونه تشدید بیشتر تنش‌ها عواقب چشمگیری برای منطقه و فراتر از آن خواهد داشت»، اشاره کرد: قطعنامه ۲۷۴۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد که به اتفاق آرا در ۲۸ اوت ۲۰۲۴ (۷ شهریور ۱۴۰۳) تصویب شد، از همه بازیگران مربوطه می‌خواهد که برای کاهش تنش‌ها اقدامات فوری صورت دهند. از این‌رو ما از هر دو طرف می‌خواهیم که برای پایان مؤثر و فوری تهدیدات مرزی، آتش‌بس را در سراسر خط آبی (مرز میان لبنان و فلسطین اشغالی) برقرار کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر اهمیت پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره پایان دادن به جنگ میان لبنان و رژیم صهیونیستی تاکرد کرد و از جامعه بین‌المللی خواست که از تلاش‌های دیپلماتیک در این زمینه، حمایت کنند.

وی در بخش دیگری از این بیانیه، بر حمایت اتحادیه اروپا از نهادهای دولتی لبنان از جمله نیروهای مسلح این کشور تاکید و برای کمک به لبنان برای خروج از بن‌بست سیاسی اعلام آمادگی کرد.

بورل با اشاره به حمایت سنتی اتحادیه اروپا از لبنان گفت: اکنون که این کشور در شرایط سختی قرار دارد، لبنانی‌ها می توانند مطمئن باشند که اتحادیه اروپا به حمایت از آنها ادامه خواهند داد.

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی