| کد مطلب: ۲۱۷۲۶

خبرنگار اسرائیلی مدعی شد؛

حزب الله از ایران خواسته به اسرائیل حمله کند؛ اما تهران نپذیرفته است

حزب الله از ایران خواسته به اسرائیل حمله کند؛ اما تهران نپذیرفته است

باراک راوید" یکی از خبرنگاران امنیتی اسرائیل در وبگاه خبری "آکسیوس" مدعی شده، حزب الله لبنان از ایران خواسته تا به اسرائیل حمله کند، اما مقامات تهران این پیشنهاد را رد کرده و نپذیرفته اند

منابع اسرائیلی و غربی در ادامه جنگ تبلیغاتی خود در کنار جنگ نظامی شان علیه حزب الله لبنان، در فضای رسانه ای نیز به شدت فعال اند و اخباری جهت دار و در راستای اهداف تبلیغاتی خود برای ترویج خط جدایی بین ایران و حزب الله و کنار کشیدن ایران از حمایت از حزب الله لبنان و دیگر اضلاع محور مقاومت، منتشر می کنند.

"باراک راوید" یکی از خبرنگاران امنیتی اسرائیل در وبگاه خبری "آکسیوس" مدعی شده، حزب الله لبنان از ایران خواسته تا به اسرائیل حمله کند، اما مقامات تهران این پیشنهاد را رد کرده و نپذیرفته اند.

بر اساس این گزارش: "راوید" به نقل از دو مقام اسرائیلی و یک دیپلمات غربی مدعی شده که حزب‌الله در روزهای اخیر از ایران خواسته است که به اسرائیل حمله کند، زیرا درگیری‌ها بین این گروه شبه‌نظامی لبنان و ارتش اسرائیل به‌طور چشمگیری افزایش یافته است، اما ایران تاکنون از این کار خودداری کرده است.

راوید در ادامه گزارش خود نوشته: 

حمله مستقیم ایران به اسرائیل به طور چشمگیری منطقه را بی‌ثبات‌تر می‌کند و احتمالا  ایالات متحده را به طور فعال تر وارد جنگ می‌کند.

دو مقام اسرائیلی گفتند که مقامات ایرانی به همتایان حزب‌الله خود گفته‌اند که اکنون "زمان مناسبی" برای حمله به اسرائیل نیست، زیرا مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران در حال حاضر برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک است.

پزشکیان روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در نیویورک، اسرائیل را طرفی دانست که به دنبال جنگ گسترده‌تر در منطقه است و تاکید کرد که ایران نمی‌خواهد در این تله بیفتد.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که دستور کابینه امنیتی به ارتش اسرائیل، این است که از اقداماتی که به ایران دلیل یا بهانه ای برای پیوستن به جنگ می دهد، خودداری کنند.

نمایندگی ایران در سازمان ملل و سخنگوی حزب الله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

اسرائیل و حزب الله طی دو هفته گذشته درگیر شدیدترین جنگ  خود از زمان جنگ ۳۳ روزه تابستان ۲۰۰۶ در لبنان بودند.

حملات اسرائیل صدها نفر از جمله غیرنظامیان را کشته و هزاران نفر دیگر را در لبنان مجروح کرده است. ده ها هزار نفر نیز طی روزهای گذشته از بیم حملات اسرائیل، جنوب لبنان را ترک کرده اند.

روز سه‌شنبه، ارتش اسرائیل یک حمله هوایی در بیروت انجام داد که ارتش اسرائیل مدعی شد "ابراهیم قبیسی" رئیس نیروی موشکی حزب‌الله راترور کرده است. مطبوعات لبنان از کشته شدن پنج نفر در این حمله خبر دادند.

طی روزهای گذشته بیش از یک میلیون نفر در اسرائیل - از منطقه حیفا تا مرز با لبنان - گسترده ترین حملات راکتی و پهپادی حزب الله علیه اسرائیل را تجربه کرده اند. بر اساس اعلام ارتش اسرائیل، اکثر پرتابه های حزب الله رهگیری شده اند اما چندین نفر نیز زخمی شده اند.

حزب الله با کشته شدن بسیاری از فرماندهان ارشد نظامی و به خطر افتادن سیستم های ارتباطی آن، متحمل خسارات گسترده ای شده است. مقامات اسرائیلی گفتند که اسرائیل بخش بزرگی از زرادخانه موشکی این گروه شبه نظامی را در چند روز گذشته منهدم کرده است.

باراک راوید در ادامه نوشت: دو مقام اسرائیلی و یک دیپلمات غربی گفتند که اطلاعات اسرائیل و آمریکا نشان می‌دهد که حزب‌الله در روزهای اخیر با ایران تماس گرفته و از ایرانی‌ها خواسته تا با انجام حمله‌ای به تلافی ترور اسماعیل هنیه، به کمک این گروه بیایند.

ایران متعهد شده است که ترور هنیه را تلافی کند. ایالات متحده و اسرائیل در آن زمان اعلام کردند که نگران این هستند که ایران یک حمله موشکی و پهپادی دیگر علیه اسرائیل مشابه حمله ماه آوریل گذشته (عملیات وعده صادق) انجام دهد. اما با وجود گذشت دو ماه از ترور هنیه، ایرانی ها هنوز تلافی نکرده اند.

به گفته مقامات اسرائیلی و غربی، در تماس های روزهای اخیر بین ایران و حزب الله، ایران پاسخ مثبتی به درخواست حزب الله برای پیوستن به نبرد با اسرائیل نداده است.

به گفته مقامات اسرائیلی، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه در جریان یک تماس تلفنی با "یوآو گالانت" همتای اسرائیلی خود، احتمال دخالت مستقیم ایران در جنگ لبنان را بررسی کردند.

سرلشکر پت رایدر، سخنگوی پنتاگون، گفت که آستین به گالانت روشن کرده است که "ایالات متحده برای محافظت از نیروها و پرسنل ایالات متحده، مصمم است تا هر بازیگر منطقه ای را از سوء استفاده از وضعیت یا گسترش درگیری باز دارد."

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران، روز دوشنبه در مصاحبه با سی ان ان گفت که ایران نمی خواهد لبنان به غزه دیگری تبدیل شود و متعهد به حمایت از حزب الله شد.

وی گفت: "حزب‌الله نمی‌تواند به تنهایی در مقابل کشوری که از سوی کشورهای غربی، کشورهای اروپایی و آمریکا دفاع و حمایت و تامین می‌شود، بایستد."

منبع: عصر ایران

 

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی