| کد مطلب: ۱۴۹۱۲

طولانی شدن جنگ اوکراین

طولانی شدن جنگ اوکراین

صدراعظم آلمان ضمن تاکید بر حمایت‌های نظامی از اوکراین، گفت جنگ این کشور شاید تا چندین سال طول بکشد.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان طی سخنرانی در شهر «کمنیتس» با اشاره به احتمال طولانی شدن جنگ اوکراین بیان کرد: «برای مثال هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که آیا این جنگ می‌تواند تا پنج سال طول بکشد یا خیر. آلمان از حمایت‌های نظامی از اوکراین دفاع می‌کند و هم‌چنین دیپلماسی هم باید در نظر گرفته شود.»

اولاف شولتز با اشاره به سفر اخیرش به چین و گفت‌وگو با مقامات این کشور گفت: «رایزنی با مقامات چینی پیرامون جنگ اوکراین پیشرفت بسیار مهمی را در عرصه تلاش‌های دیپلماتیک جهت خاتمه دادن به این درگیری فراهم ساخت.»

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین طی دیدارش با شولتز گفت: «پکن از ایده برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی صلح در باب حل بحران اوکراین که توسط مسکو و کی‌یف به رسمیت شناخته شود، حمایت می‌کند.

طرف‌های درگیر جنگ اوکراین باید به جای در نظر گرفتن و پیگیری منافع خود، برای بازگرداندن هر چه سریع‌تر صلح تلاش کنند تا اوضاع از کنترل خارج نشود و برای بازگرداندن هر چه سریع‌تر صلح در اوکراین باید به صلح و ثبات توجه کنند.»

شولتز هم‌چنین خاطرنشان کرد: «تلاش‌های دیپلماتیک در این مسیر دشوار ضروری و حتمی هستند و من سپاسگزارم که آلمان و خود من شخصاً می‌توانیم کمکی در این مسیر انجام دهیم. تلاش‌های دیپلماتیک مثل گیاهی هستند که به آبیاری فراوان احتیاج دارد اما چیزی است که وجود دارد و ما آن را پرورش می‌دهیم.»

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی