| کد مطلب: ۲۲۶۲۵

هنرمندی که شادی را خوب می‌شناخت

هنرمندی که شادی را خوب می‌شناخت

عزت‌الله مهرآوران، هنرمندی که شامگاه جمعه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰ به‌علت سکته قلبی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ۷۲ سالگی از دنیا رفت.

«من با درد به آگاهی رسیدم؛ با غم و اندوه به وجود شادی آگاه شدم. شادی را خوب شناختم و از آن حفاظت کردم، مسیر زندگی من همیشه پر از تجربه بوده و بایگانی ذهنم سال‌ها تجربه را در خود ذخیره کرده است.» این‌ها جملات یکی از مسافران قطار مرگ سال‌های شیوع ویروس کرونا در مورد خودش بود؛ عزت‌الله مهرآوران، هنرمندی که شامگاه جمعه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۰ به‌علت سکته قلبی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ۷۲ سالگی از دنیا رفت.

عزت‌الله مهرآوران متولد ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۲۸ در مسجدسلیمان بود. او در سال ۱۳۵۰ وقتی ۲۲ ساله بود، در نمایش «حجله بید» روی صحنه حرفه‌ای تئاتر رفت تا اینکه سال ۱۳۵۳ با فیلم «سایه به سایه»، بازی جلوی دوربین را تجربه کرد.

مهرآوران سال ۱۳۶۱ با فیلم «فیدوس» به‌عنوان کارگردان و بازیگر به عرصه هنر بازگشت و سال ۱۳۶۵ با سریال «داستان زندگی» وارد قاب تلویزیون شد.

او خودش اولین کار حرفه‌ای‌اش را بازی در فیلم سینمایی «ایلیا، نقاش جوان» در سال ۱۳۷۰ به کارگردانی ابوالحسن داوودی می‌دانست.

آخرین فیلمی که این بازیگر در آن ایفای نقش کرد، «خوابم می‌آد» ساخته رضا عطاران است.

اخبار مرتبط
دیدگاه