| کد مطلب: ۲۰۳۹۳

شمال را کاوش کنید

شمال را کاوش کنید

برای ما ایرانیان در هر شهری که ساکن باشیم، همواره شمال کشور یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به‌حساب می‌آید. هر گوشه از این خطه، دیدنی‌هایی دارد که چشمان‌تان را میخکوب می‌کند.

سفر کردن همیشه یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای تقویت روحیه‌تان انجام دهید. در هر سفر، با دنیایی از شگفتی‌های جدید آشنا خواهید شد و تماشای مناظر مختلف، روحیه‌تان را دگرگون خواهد کرد. کافیست بهترین لوکیشن‌ها را شناسایی کرده و از آن‌ها دیدن کنید. برای ما ایرانیان در هر شهری که ساکن باشیم، همواره شمال کشور یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری به‌حساب می‌آید. هر گوشه از این خطه، دیدنی‌هایی دارد که چشمان‌تان را میخکوب می‌کند. اجاره ویلا در شمال و گشت‌وگذار در دل سرسبزی، احوالات‌تان را دگرگون خواهد کرد. در این مقاله، برخی از جذاب‌ترین مقاصد دیدنی شمال کشور را با هم مرور می‌کنیم.

سفری دل‌پذیر به شمال ایران و گشت‌وگذار در بهشت ایران‌زمین

بدون شک، شمال ایران را می‌توان بهشت این مرزوبوم دانست که جذابیت حیرت‌انگیزی دارد. زیبایی بصری و سرسبزی مناظر آن هر کسی را مجذوب خود می‌کند و جاذبه‌های باستانی چندصدساله نیز حرف‌ها برای گفتن دارند. در شمال ایران، می‌توانید دنیایی از دیدنی‌ها را تماشا کرده و از حس خوب جاری در آن‌ها لذت ببرید.

بخش عمده جاذبه‌های دیدنی در شمال ایران، جاذبه‌های طبیعی هستند که شامل جنگل و دریا می‌شوند. جنگل‌های هیرکانی، سه‌هزار، دوهزار و …، از بخش‌های شمالی گیلان کشیده شده‌اند و تا غرب استان گلستان ادامه دارند. ازسوی‌دیگر، دریا نیز زینت‌بخش هر سه استان شمالی است و سواحل بکر و بی‌نظیر گیلان، مازندران و گلستان، همواره پذیرای مسافرانی از سراسر کشور هستند.

در کنار تمام جاذبه‌های طبیعی، نوار شمالی کشورمان ازنظر تاریخی نیز قدمت بسیار زیادی دارد. برخی از آثار باستانی در این نواحی مربوط به هزاران سال پیش هستند و یادگاری از چندین قرن را در دل خود جای داده‌اند. برای آن‌که بتوانید بهترین مقصد را برای اجاره ویلا انتخاب کنید، می‌بایست به جاذبه‌های اطراف توجه کرده و ویلا در شمال را در همان نزدیکی انتخاب کنید. اجاره ویلا در ماسال یا اجاره ویلا انزلی، معمولا در میان مسافران محبوب‌تر هستند.

بهترین مقاصد گردشگری در شمال ایران

مقاصد گردشگری متعددی در شمال ایران وجود دارند که همه آن‌ها با استقبال مسافران مواجه می‌شوند. حتی کوچک‌ترین روستاها در این ناحیه از چنان زیبایی بهره‌مند هستند که هوش از سرتان می‌برند. اجاره ویلا در ماسال برای روزهای گرم تابستانی فوق‌العاده است. ویلا ماسال در ارتفاعات بکر این خطه، با نسیمی دل‌انگیز از شما میزبانی خواهد کرد؛ ازسوی‌دیگر، اجاره ویلا انزلی نیز برای خرید از مراکز تجاری لوکس انتخاب می‌شود. با اقامت در ویلا انزلی، می‌توانید سری به فروشگاه بهترین برندهای دنیا در پاساژهای انزلی بزنید. برخی از مقاصد گردشگری جذاب در شمال کشور را در ادامه مرور خواهیم کرد.

جنگل‌های ابر

یکی از بکرترین لوکیشن‌های شمال کشور که نباید بازدید از آن را از دست دهید، جنگل ابر است. همان‌طورکه گفتیم، جنگل‌های هیرکانی بخش قابل‌توجهی از شمال کشور را پوشانده‌اند و قدمتی چندمیلیون‌ساله دارند. جنگل ابر بازمانده این جنگل‌های قدیمی هستند و در مرز بین سمنان و گلستان واقع شده‌اند. شاید برای‌تان جالب باشد بدانید که جنگل ابر شاهرود به‌سبب شکل‌گیری اقیانوس ابر در این ناحیه، به این نام خوانده می‌شود. بر فراز تپه‌ها، می‌توانید شاهد فرشی از ابرها باشید که زیر پاهای‌تان گسترده شده‌اند و زیبایی حیرت‌انگیزی دارند. برای بازدید از این لوکیشن زیبا، بهتر است نیمه اول سال را انتخاب کنید تا ضمن بهره‌مندی از آب‌وهوایی بی‌نظیر، امکان بازدید از اقیانوس ابر را نیز داشته باشید. با اجاره ویلا در شمال، می‌توانید ضمن بازدید از استان گلستان و زیبایی‌های آن، سری هم به جنگل ابر بزنید.

6fe9e813f2a444d2bbc2d841c6034288

تالاب انزلی

هیچ‌کس نیست که تالاب انزلی را نشناسد و شیفته گل‌های نیلوفر آبی نباشد. این تالاب زیبا از جهات مختلف حائز اهمیت بوده و در فهرست تالاب‌های بین‌المللی نیز قرار گرفته‌است. بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری در این اکوسیستم زندگی می‌کنند و از این نظر بسیار غنی است. در محدوده هر ویلا انزلی، آب‌وهوا چنان دلچسب است که روح‌تان را پر از حس‌وحالی بی‌نظیر می‌کند؛ همچنین، با اجاره ویلا انزلی می‌توانید به دنیایی از کالاهای لوکس از برندهای جهانی در مراکز خرید شهر دسترسی داشته باشید. ناگفته نماند که بازدید از تالاب انزلی در نیمه اول سال، شور و حال خاصی دارد.

سواحل زیبا

اگر جنگل را به دریا ترجیح می‌دهید، باید اجاره ویلا در ماسال را انتخاب کنید؛ اما اگر طرف‌دار پروپاقرص دریا هستید، سواحل بی‌نظیر گیلان، مازندران و گلستان با دنیایی از مناظر چشم‌نواز، پذیرای شما هستند. در روزهای گرم تابستانی، می‌توانید ویلا ماسال را برای اقامت انتخاب کنید؛ اما سواحل خزر در هر فصلی از سال جذاب و دیدنی هستند. برخی از جذاب‌ترین سواحل شمال را نام می‌بریم:

  • ساحل چمخاله
  • ساحل بندرانزلی
  • ساحل چابکسر
  • ساحل رامسر
  • ساحل نور
  • ساحل سی‌سنگان
  • ساحل محمودآباد

علاوه‌براین سواحل، هر گوشه از دریای خزر می‌تواند محفلی دنج برای گوش‌سپردن به صدای امواج و تماشای طلوع و غروب خورشید باشد. کافیست اجاره ویلا شمال را انجام دهید و چند روزی را به دل طبیعت بزنید. قطعا از این تجربه دل‌پذیر لذت خواهید برد.

تالش

اجاره تمیزترین، لوکس‌ترین و حتی ارزان‌ترین ویلاهای شمال از پلتفرم «شب»

برای آن‌که با خیالی آسوده اجاره ویلا انزلی یا اجاره ویلا در ماسال را انجام داده و از سفر به شمال لذت ببرید، لازم است یک پلتفرم معتبر و قابل‌اعتماد را بشناسید. وب‌سایت «شب» یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین پلتفرم‌ها در زمینه رزرو اقامتگاه است که بهترین ویلا در شمال را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید انواع هتل‌‌آپارتمان‌ها یا بومگردی‌های محلی را ازطریق این پلتفرم رزرو کنید. ازآنجاکه شب یک پلتفرم معتبر بوده و از قابل‌اعتماد بودن ویلاها نیز اطمینان حاصل کرده‌است، می‌توانید بی‌هیچ دغدغه‌ای ویلای دلخواه‌تان را از این سایت رزرو کنید.

اخبار مرتبط
دیدگاه
آخرین اخبار
پربازدیدها
وبگردی